تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۵۱
تعداد بازدید: ۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی : "كاوشگر خلیج فارس" فرصت مناسبی جهت توسعه فعالیت دریایی و اقیانوسی برای كشور است و بدون شک ظرفیت‌های گسترده ای كه در این خصوص ایجاد می گردد امنیت، توسعه و افزایش درآمد ناخاص ملی را در کشور در پی خواهد داشت.
به گزارش مارین نیوز از پژوهشگاه، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیات رییسه و نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم در دفتر مجمع عالی مدرسین قم دیدار و گفتگو کرد.
رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در آغاز سخنانش دیدار با علما و بزرگان را همواره ره‌آوردی روشن برای ادامه مسیر خدمت به مردم عنوان کرد و ضمن ارایه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های پژوهشگاه، ایجاد و توسعه گفتمان دریا محور در كشور را مورد تاکید قرار داد.
دکتر حاجی زاده ذاكر در ادامه این گفتگو از وضعیت كشتی اقیانوس پیمای «كاوشگر خلیج فارس» متعلق به پژوهشگاه توضیحاتی ارایه نمود و افزود: این كشتی فرصت مناسبی جهت توسعه فعالیت دریایی و اقیانوسی برای كشور است و بدون شک ظرفیت‌های گسترده ای كه در این خصوص ایجاد می گردد امنیت، توسعه و افزایش درآمد ناخاص ملی را در کشور در پی خواهد داشت.
وی ذاكر با اشاره به اهتمام پژوهشگاه در راستای رونق و توسعه مراكز پژوهشی تابعه پژوهشگاه در كنار سواحل جنوب و شمال كشور به عنوان خط مقدم فعالیت های میدانی و پژوهشی، خاطر نشان کرد : كه با تلاش های صورت گرفته در ابتدای سال جاری ٩٦ تعداد اعضا هیات علمی پژوهشگاه افزایش ٢0 درصدی برای استقرار در مراكز پژوهشی تابعه پژوهشگاه در بر داشته است.


در ادامه این دیدار، مهندس احسان عابدی معاون توسعه و پشتیبانی پژوهشگاه و رییس مركز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر) ضمن ارایه توضیحاتی از عملكرد مركز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر)، چكیده ای از طرح های پژوهشی درون سازمانی و برون سازمانی اعضای هیات علمی در راستای سیاست های كلان پژوهشگاه و همسو با نیازهای پژوهشی استان بوشهر را به محضر آیت الله حسینی بوشهری گزارش نمود.
وی همچنین اخذ زمینی با مساحت بیش از ده هزار متر مربع جهت ساخت ساختمان جدید مركز اقیانوس شناسی خلیج فارس (بوشهر) معادل٨٠٠٠ متر مربع در سطح اشغال ٥٠ درصد كه به عنوان بزرگ ترین طرح عمرانی پژوهشگاه شناخته می شود را از دیگر دستاوردهای این مركز عنوان و در خصوص ساخت و تجهیز مرکز از حضرت آیت الله حسینی بوشهری درخواست مساعدت نمود.

حضرت آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در این دیدار، ضمن قدردانی از تلاش ها و حمایت های دكتر حاجی زاده ذاكر و آرزوی توفیق روز افزون برای پژوهشگاه، اظهار داشت كه باید در انجام تمام امور با توکل به خداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) عمل كرد و از این طریق است كه می توان مسائل را حل و مشكلات را پشت سر گذاشت.
امام جمعه مردم قم در ادامه سخنانش نسبت به نقش مهم و با اهمیت پژوهشگاه به خصوص در مراكز پژوهشی تابعه اشاره نمود و تاكید كرد كه توسعه علوم دریایی و اقیانوسی در گرو توسعه و تجهیز مراكز پژوهشی در كنار دریا است.
عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در این دیدار با اشاره به بازدیدی كه از سواحل استان بوشهر به عمل آمد، تاکید کرد که بروز پدیده های مانند كشند قرمز و آلودگی دریا، باید در اولویت های پژوهشی پژوهشگاه قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: