تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۵۲
تعداد بازدید: ۱۳۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳
نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با هشدار نسبت به ساخت جزایر مصنوعی در خلیج فارس از وزیر امور خارجه و رییس محیط زیست درخواست کرد نسبت به این تهدید زیست محیطی واکنش نشان دهند.
به گزارش مارین نیوز، نایب رییس فراکسیون محیط زیست مجلس با هشدار نسبت به ساخت جزایر مصنوعی از سوی اعراب در خلیج فارس با بیان اینکه این موضوع حیات خلیج فارس و آبزیان را به مخاطره می اندازد، گفت: از آنجایی که ساخت این جزایر منجر به آسیب دیدگی بستر دریا و محل تخم ریزی آبزیان و تغییر در چرخش آب در خلیج فارس می شود بنابراین نیاز است وزارت امور خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به این موضوع مهم واکنش جدی و صریح نشان دهند.
جبار کوچکی نژاد با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس باید به رعایت مسائل زیست محیطی پایبند باشند، گفت: در این رابطه پیمان نامه حفاظت محیط زیست منطقه ای که در سال 1978 به امضا رسیده هر نوع توسعه ای که حریم بین المللی آب های خلیج فارس را به خطر می اندازد برای کشورهای همسایه ممنوع کرده که ساخت جزایر مصنوعی در خلیج فارس نیز یکی از این اقدامات توسعه ای بوده و اثرات مخربی را برای آبزیان و حیات دریا به همراه دارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: وزیر امور خارجه و رییس سازمان حفاظت محیط زیست باید با ورود جدی به این موضوع از مرکز بین المللی راپنی تقاضا کنند به این موضوع مهم ورود کند.
نماینده مردم رشت در مجلس دهم، یادآور شد: ایران باید تهدیدات زیست محیطی ساخت جزایر مصنوعی در خلیج فارس را به مجامع بین المللی اعلام و از این طریق کشورهای حوزه خلیج فارس را وادار به تعهدات زیست محیطی بین المللی کند.
نایب رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: دست اندازی بشر به طبیعت دریا اکوسیستم منطقه را دستخوش تغییر و موجب ایجاد خسارت به محیط زیست می شود./


منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تانگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
0
0
جالب تر اینکه سنگ و خاک این پروژه ها هم توسط ایرانی ها تامین میشود. خیلی شیک و مجلسی.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: