تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۵۴
تعداد بازدید: ۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
محققان در شرکت دانش‌بنیان کارن موفق شدند کانکتورهای الکتریکی که در صنایع نفت و گاز، ریلی، خودرو، هوافضا، دریایی و پزشکی کاربرد دارد را طراحی و تولید کنند تا به این ترتیب گام بلندی برای جلوگیری از واردات این محصول و خروج ارز از کشور بردارند.
به گزارش مارین نیوز، رئیس هیات مدیره یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده کانکتورهای الکتریکی گفت: با توجه به حجم بالای واردات این محصول به داخل کشور و ضربه‌ای که این واردات به اقتصاد کشور وارد می‌کرد تلاش کردیم با طراحی و ساخت در داخل کشور، از واردات آن جلوگیری کنیم، ضمن اینکه توانستیم برای نیروی جوان کشور اشتغال‌زایی کرده و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام بلندی برداریم.
سلیمانی با اشاره به کاربرد کانکتورها در صنایع نفت و گاز، ریلی، خودرو، هوافضا، دریایی و پزشکی افزود: کانکتور وسیله‌ای برای انتقال جریان الکتریکی، داده و دیتا است که در حوزه‌های حساس و مهمی پزشکی، نفت و گاز، ریلی، خودرو، هوافضا و دریایی کاربرد دارد. اما در دوران تحریم کشورهای خارجی صادرات این محصول را به‌ دلیل کاربردهای دوگانه‌ای که در برخی از حوزه‌ها دارد به کشورمان ممنوع کردند.
به گفته وی، از طرفی کانکتور در ایران برخلاف کشورهای بزرگ صنعتی به تعداد پایینی مصرف می‌شود و به همین دلیل هزینه ساخت آن مقرون‌به‌صرفه نیست. همچنین کانکتورهای وارداتی به کشور نیز کیفیت مطلوبی ندارند و فاقد گارانتی هستند و در زمان مصرف منجر به ایجاد اشکالاتی در سیستم‌های مورد استفاده می‌شوند، از این رو بر آن شدیم تا خودمان این محصول را طراحی و تولید کنیم.
سلیمانی درخصوص ویژگی‌های کانکتورهای تولیدی این شرکت عنوان کرد: کانکتورهای تولیدی شرکت ما علاوه‌بر کیفیت بالا و گارانتی و استانداردهای مختلف، قیمت مناسب‌تری هم نسبت به محصول مشابه خارجی دارد و سعی ما بر این است تا با تولید بیشتر، قیمت را به میزانی پایین‌تر از آنچه که اکنون هست برسانیم.
وی تهیه سبدی از کانکتورهای پرمصرف در حوزه‌های پرکاربرد مانند نظامی، پزشکی و خودرو را برنامه اصلی این شرکت نام برد و اضافه کرد: درنظر داریم تا بازار داخلی کشور را بی‌نیاز از محصول خارجی کنیم و باتوجه به شناخت بازار داخلی و مشتریان این محصول مشکلی در خصوص تولید و فروش آن در بازار هدف نداریم. ضمن اینکه رسیدن به بازارهای خارجی و صادرات این محصول برنامه بلندمدت شرکت قرار دارد.
به گفته وی از ابتدای سال ۹۵، نزدیک به ۵ هزار کانکتور در این مجموعه تولید و عرضه شده است.
رئیس هیات مدیره این شرکت دانش‌بنیان  کمک‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک را برای این شرکت دانش‌بنیان مثبت ارزیابی کرد که منجر به ورود این محصول به مرحله تولید و بازارهای کشور شده است.


منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: