تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۵۶
تعداد بازدید: ۱۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵
رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی طی نشستی در بندر شهید رجایی گفت: با استفاده از ظرفیت دریا و توسعه سرمایه گذاری ها در بنادر کشور می توان اقتصاد کشور را نجات داد.
به گزارش مارین نیوز، رییس کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با مسؤولان سازمان بنادر و دریانوردی که به میزبانی بندر شهید رجایی در مرکز استان هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: ما در مجلس شورای اسلامی به ویژه کمیسیون عمران به دنبال توسعه ظرفیت های دیپلماسی اقتصادی در کشور هستیم.
محمدرضا رضایی کوچی افزود: این کمیسیون نگاه مثبتی به توسعه دریامحور دارد هر چند شاید تاکنون نگاهی جامع در این زمینه شکل نگرفته باشد اما باید نسبت به مباحث مربوط به سرمایه گذاری در حوزه بندر و دریا تغییر نگاه صورت گیرد.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم استفاده از ظرفیت های قانونی برنامه ششم توسعه برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بنادر تأکید کرد و گفت: در فصل ششم این برنامه و در مبحث حمل و نقل، مواد قانونی وجود دارد که شرایط را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه توسعه زیرساخت های کشور از جمله بنادر تسهیل می کند.
به گفته رضایی، در این مواد قانونی بر امکان مشارکت دولت با شرکت های ایرانی و خارجی در زمینه ساخت و بهره برداری از بنادر با حفظ شرط مالکیت عمومی کشور تأکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: نگاه مجلس در بحث واردات و تأمین تجهیزات بنادر به گونه ای است که مشمول مالیات ارزش افزوده نشوند.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: با استفاده از ظرفیت دریا و توسعه سرمایه گذاری در بنادر می توان اقتصاد کشور را نجات داد.
رضایی با بیان اینکه تا رسیدن به جایگاه مطلوب ترسیم شده در چشم انداز 20 ساله در زمینه توسعه دریامحور فاصله داریم، خواستار بهره گیری بیشتر دولت از ظرفیت بنادر در زمینه توسعه ترانزیت شد و تصریح کرد: برای تحقق این امر در زمینه هدفگذاری ضعیف عمل کرده ایم.
این نماینده مجلس بیان کرد: خوشبختانه ارتباط خوبی بین کمیسیون عمران مجلس با مجموعه سازمان بنادر وجود دارد و نگاه اعضای این کمیسیون به مباحث،  تخصصی و مثبت نگرانه است و آمادگی داریم تا هر فرصت قانونی که سازمان بنادر بریا توسعه دریامحور بخواهد، در اختیارشان قرار دهیم.
وی در پایان هدف از بازدید میدانی از بنادر را شناخت بیشتر ظرفیت ها و توانمندی های این مراکز مهم در توسعه اقتصاد کشور اعلام کرد. 

عضو کمیسیون عمران و رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این نشست طی اظهارتی از همراهی سازمان بنادر با این کمیسیون ابراز قدردانی کرد و گفت: فضایی مناسب و تعاملاتی مطلوب بین این دو مجموعه وجود دارد.
حسین هاشمی تختی نژاد با اشاره به اهمیت منطقه ای و بین المللی بندر شهید رجایی گفت: این بندر می توان به بندر هاب منطقه تبدیل شود.
رییس کمیته بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جایگاه استان هرمزگان به عنوان پایتخت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: معتقدیم اگر دولت در بندر شهید رجایی سرمایه گذاری های بیشتری انجام دهد، نه تنها استان هرمزگان بلکه کل کشور می تواند از منافع آن بهره مند شود و وابستگی اقتصاد کشور به نفت کاهش یابد.
هاشمی تختی در پایان خواستار توسعه بنادر کوچک منطقه همچون بندر لنگه و جاسک به موازات توسعه بندر شهید رجایی به عنوان بندر اصلی کشور شد./ 
 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: