تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۵۷
تعداد بازدید: ۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
70 میلیارد ریال خسارت آتش سوزی در اسکله بندر کنگان استان بوشهر برآورد شده است، این حریق با تلاش ۵ ساعته مهار شده و ۱۰ نفر از آتش‌نشانان و ملوانان مصدوم شدند و خوشبختانه تلفات جانی نداشته است.
به گزارش مارین نیوز، آتش سوزی ظهر دیروز رخ داد و در این حادثه 13 فروند لنج و 12 فروند قایق سوختند. در پی این حادثه نشست مدیریت بحران شهرستان کنگان با حضور معاون امور عمرانی استاندار، مدیرکل بنادر و دریانوردی، مدیرکل شیلات و مدیرکل مدیریت بحران استان ساعت 23 دیشب برگزار شد و تا ساعت یک بامداد ادامه داشت.


فرماندار کنگان در گفت‌وگو با صداوسیما با اشاره به مصوبات این جلسه گفت: با توجه به این‌که رئیس اداره بندر این شهرستان دیروز در محل کارش حضور نداشت و نبود وی در خاموش کردن آتش اختلال ایجاد کرد، او از کار برکنار شد.
عبدالنبی یوسفی افزود: همچنین تصمیم گرفته شد که یک دستگاه خودرو آتش نشانی که دو سال پیش برای کنگان خریداری شده اما به این بندر منتقل نشده بود، هر چه سریع‌تر به کنگان انتقال داده شود.
وی با اشاره به کمبود نیرو در اداره بندر کنگان، تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی چند نیرو برای این بندر استخدام کرده اما هنوز این افراد مشغول به کار نشده‌اند که تصمیم گرفته شد تا سه هفته آینده این افراد در اداره بندر کنگان مستقر شوند.
فرماندار کنگان دیگر مصوبه نشست کمیته بحران را تامین یک فروند شناور آتش خوار عنوان کرد و گفت: تنها وسیله‌ای که هنگام آتش سوزی در دریا می‌تواند کمک کند این شناور است اما کنگان آن را در اختیار ندارد و دیروز هم از آتش خوار عسلویه و دیر کمک گرفتیم که تا آمدند آتش پیشروی کرده بود.
یوسفی برآورد اولیه خسارت را 70 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: از 13 فروند لنج سوخته، 12 فروند بیمه بوده‌اند که باید شرکت بیمه‌گر بیاید و برای جبران خسارت برنامه ریزی کند و از 12 قایق غرق شده نیز یک فروند صیادی، 10 فرو ند تفریحی و یکی هم بدون هویت بوده است.
وی با بیان این‌که یکی از لنج‌ها بار داشته و بقیه خالی بودند، بیان کرد: این لنج بیش از 15 میلیارد ریال خسارت دیده است.
فرماندار کنگان تاکید کرد: بارها در سال‌های 94 و 95 تامین امکانات اطفاء حریق در اسکله کنگان در جلسه‌های شورای تامین و مدیریت بحران این شهرستان به تصویب رسیده و دستگاه‌های متولی پیگیری هم مشخص شده بود، اما بنا به علل مختلف از جمله کمبود بودجه این امکانات تامین نشدند.
یوسفی تنها تجهیزات مهار آتش در این اسکله را شش برج (تاور) ثابت آتش نشانی عنوان کرد که آن هم در بخشی از اسکله که شناورهای تجاری آنجا هستند، وجود دارد.
فرماندار کنگان تراکم شناورها در اسکله این بندر را مشکلی اساسی خواند که هنگام حوادثی مانند دیروز مساله ساز می‌شود.
یوسفی به بی‌توجهی وزارت نفت به تعهدش در خصوص ساخت اسکله در نزدیکی اسکله کنگان اشاره کرد و گفت: وزارت نفت پس از استقرار صنایعش در این شهرستان، اسکله تنبک و اختر را در اختیار گرفت و قول داد که اسکله‌ای در محل تنبک جدید در حدود 3 کیلومتری اسکله کنگان بسازد، اما پس از ساخت بازویی به طول 80 متر، کار را ناتمام رها شد.
وی تاکید کرد: اگر این اسکله با امکانات مجهز ساخته شود، تراکم شناورهای اسکله کنگان کم خواهد شد.


مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار در کنگان با بیان اینکه پس از وقوع آتش‌سوزی تمام امکانات بندری برای مهار آتش به محل حادثه اعزام شد، اظهار داشت: آتش‌سوزی از ساعت 13:45 در اسکله دومنظوره  صیادی و تجاری کنگان آغاز شد و پس از آن نیروهای امدادی از جمله تجهیزات اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به منطقه برای مهار آتش اعزام شد.
محمدمهدی بنچاری با بیان اینکه تجهیزات امدادی بندری در اسکله کنگان مستقر گردید، اظهار داشت: برای مهار آتش و نجات آسیب‌دیدگان ناجی 8 و 18 به‌همراه یدک‌کش‌های فتح‌المبین و نجف سریعا در محل حادثه حاضر و فعالیت‌های امدادی آنان آغاز شد.
وی افزود : در مواقع بروز آتش در شناور باید امکانات ایمنی به‌ویژه اطفاء حریق فراهم باشد تا حادثه گسترش پیدا نکند.
بنچاری با بیان اینکه دو شناور تجاری صدمه دیده حامل کالای تجاری بودند، گفت: مابقی شناورها فاقد بار بودند که با تلاش 5 ساعته آتش مهار شد.

گفتنی است، در اسکله کنگان 120 فروند لنج تجاری، 90 فروند لنج صیادی و 250 قایق وجود دارد. کنگان در 220 کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.










ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: