تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۵۸
تعداد بازدید: ۹۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۴
رئیس جمهوری روسیه با ابلاغ برنامه تبدیل نیروی دریایی این کشور به دومین قدرت برتر جهان، اعلام کرد: برنامه برخی کشورها از جمله آمریکا برای دستیابی به برتری نظامی دریایی و تسلط بر اقیانوس ها از جمله مناطق قطب شمال، تهدیدهای امنیتی جدید برای روسیه به وجود می آورد.
به گزارش مارین نیوز، دکترین تقویت نیروی دریایی روسیه با دستور رییس جمهور روسیه تائید و روز گذشته در پورتال اسناد رسمی این کشور منتشر شد. مقام ها و فرماندهان نظامی مسئول نیز باید تا سال 2030 این نیرو را به دومین قدرت برتر جهان تبدیل کنند.
در این دکترین تاکید شده است: فقط ناوگان نظامی قدرتمند می تواند موقعیت پیشرو روسیه در نظام چند قطبی جهان در قرن 21 را تامین کند و امکان دهد منافع ملی کشور تحقق یابد و از آن دفاع شود.
ولادیمیر پوتین همچنین تلاش آمریکا و برخی کشورها را برای برتری یافتن در آب های بین المللی تهدیدی برای روسیه خوانده و تاکید کرده است: برنامه های واشنگتن برای دستیابی به برتری نظامی دریایی با هدف چیرگی بر اقیانوس ها از جمله در مناطق قطب شمال، تهدیدهای امنیتی جدیدی برای مسکو به وجود می اورد. 
در این دکترین همچنین آمده است: تلاش برای جلوگیری از دسترسی نیروی دریایی روسیه به اقیانوس های جهان یا ادعای ارضی کشورها به محدوده های آبی کشور، تهدید امنیتی محسوب خواهد شد.
همچنین بنا به دستور رئیس جمهوری روسیه، ناوهای این کشور به پیشرفته ترین جنگ افزارها ازجمله موشک های بالدار پیشرفته مجهز می شوند. 
روسیه پنج ناوگان نظامی دارد که شامل اقیانوس آرام، دریای خزر، دریای سیاه و ناوگان های بالتیک و شمال می شود.
این کشور در زمان حاضر یک فروند ناو هواپیمابر، یک ناو اتمی، چندین ناو و ناوشکن، بیش از 10 زیردریایی اتمی و شمار زیادی زیردریایی دیزلی دارد و قرار است یک ناو هواپیما بر جدید با توان پرواز بمب افکن های معمولی و قاره پیما را داشته باشد.

گفتنی است، روسیه که با آمریکا در راس اردوگاه غرب اختلاف های شدیدی بر سر مسائلی همچون اوکراین و استقرار سامانه پدافند موشکی واشنگتن در خاک اروپا دارد، به حفظ و افزایش توان بازدارندگی دریایی و زیردریایی برای مقابله با تهدیدهای غرب برای دفاع سرزمینی و همچنین دور از خاک اصلی در صورت بروز یک جنگ توجهی خاص دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: