تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۶۲
تعداد بازدید: ۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
رئیس سازمان شیلات ایران : در سه سال گذشته تولید و پروش ماهی به روش پرورش در قفس در شش استان مازندران، گلستان، گیلان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان انجام شد که قرار است امسال 50 هزار تن ماهی به این روش تولید شود.
به گزارش مارین نیوز، رئیس سازمان شیلات ایران در حاشیه نخستین همایش و جشنواره ارتقای تولید آبزیان در استان تهران با اشاره به این که تولید ماهی با روش پرورش در قفس پیش از این ۲۵ هزار تن بود، اظهار داشت: در سه سال گذشته تولید و پروش ماهی به این روش در شش استان مازندران، گلستان، گیلان، هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان انجام شد که قرار است امسال50  هزار تن ماهی از این طریق تولید شود. 
حسن صالحی افزود : قرار است پرورش ماهی در قفس در استان های لرستان، کردستان و کرمانشاه در منابع آب کشاورزی انجام شود.
وی از بهره برداری دو مزرعه بزرگ تولید آبزیان با روش در قفس خبر داد و افزود : هفته گذشته یک واحد با ظرفیت ۶ هزار تن تولید به بهره برداری رسید و فاز نخست یک مجتمع آبزی پروری به صورت پرورش ماهی در قفس با ظرفیت ۲۰ هزار تن تولید وارد مدار تولید شده است.
صالحی درباره پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران گفت: برای تولید بیش از ۲۰۰ هزار تن با سرمایه گذاران موافقت اصولی داریم و هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران وجود ندارد.
وی درباره روند صادرات آبزیان به بازار روسیه افزود: هفته گذشته نخستین محموله ماهی قزل آلای تازه به روسیه صادر شد و با آماده سازی آبزی پروران برای تولید ماهی قزل آلا با وزن بالای یک کیلو و ۳۰۰ گرم میزان صادرات به ۲۰ تا ۲۵ هزار تن می‌رسد.
رئیس سازمان شیلات ایران همچنین از افزایش ۳۰ درصدی صادرات آبزیان در دو ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: