تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۶۹
تعداد بازدید: ۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۲۹۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بندر چابهار سرمایه گذاری شده است.
به گزارش مارین نیوز از چابهار، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه مقصد شدن بندر چابهار برای ترانزیت و ترانشیپ در اداره‌ کل بنادر و دریانوردی چابهار اظهار کرد: نگاه های امروز  به بندر چابهار در مسیر قبول نقش ملی و منطقه ای واقع شده و برای پذیرش این مسئولیت در این قامت، بزرگی وسعت دید و قبول ریسک یک ضرورت است.
علی اوسط هاشمی افزود: کشورهای صاحب بندر برای جلب سرمایه گذاری باید سهم خود را در تجارت و روان سازی افزایش دهند و یارگیری کار آسانی نیست لذا در این خصوص باید برنامه ریزی جدی صورت بگیرد.
این مسؤول ادامه داد:  جهت گیری فعالیت ها و خدمات دستگاههای اجرایی باید در جهت تعریف مزیت های رقابتی، اعمال معافیت ها از نگاه سرمایه گذاران و مقصد شدن بنادر شهید بهشتی و کلانتری باشد و کسی حق ندارد انتفاعی فکر کند.
وی گفت: لازمه تغییر مسیر ترانزیت از سوی سرمایه گذاران داشتن توجیه اقتصادی ،کاهش در زمان ترانزیت ، تسهیل در امور و خدمات مطلوب و اعمال معافیت ها است.
هاشمی افزود: با هدف توسعه روابط با افغانستان و جلب مشارکت تجار و سرمایه گذاران و میل به اشتیاق آنان برای سرمایه گذاری، اعمال معافیت ها و تسهیلات مورد نیاز و رفع مشکلات اولویت دارد.
وی بیان کرد: تشکیل کمیسیون مشترکی از سرمایه گذاران و تجار اتاق های بازرگانی ۲ کشور ایران و افغانستان یک فرصت و ضرورت است تا راهکارهای لازم برای میل به حضور آنان بررسی شود.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای انتقال ۲۰ درصد از واردات و صادرات کشور از طریق بندر چابهار در راستای منافع ملی طرحی را جهت ارائه به کارگروه توسعه سواحل مکران که با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود، تدوین کنید.
این مسؤول اضافه کرد: جایگزین کردن بندر شهید بهشتی برای ترانزیت ۲۰ درصد کالاهای ورودی به کشور مصداق عینی اشتغال زایی و اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و ارزش و وزن آن به اندازه کل فعالیت های اقتصادی انجام شده در استان خواهد بود که مدیران متولی باید مسئولانه پیگیر مطالبات این بخش باشند.
وی گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری در بندر چابهار با نگاه رقابت پذیر بودن مناقصه ها و زون بندی امکانات و پتانسیل‌ها ایجاد شود بطوریکه بخش خصوصی احساس کند ارزش و کرامت دارد.
وی با بیان اینکه ساختار مشخصی برای هفت اسکله بندر چابهار برای صادرات کالاهای تخصصی از جمله صیفی جات تعریف شود، گفت: دبیرخانه کارگروه ترانزیت و ترانشیپ جلسات را با دستور کار کارشناسی و بررسی مشکلات و احصاء راهکارها ماهانه برگزار کند.
هاشمی ادامه داد: با توجه به موقعیت استراتژیک بندر چابهار با دسترسی به آبهای آزاد و کشورهای آیورا ،اجرای پروژه های بزرگ و فرصت ساز بدون وسعت دید به اهداف خود نائل نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد بخشی فکر کند و مدیری که ریسک پذیر نباشد، مدیر نیست، ۲۹۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در بندر چابهار سرمایه‌گذاری شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: