تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۷۶
تعداد بازدید: ۷۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
استاندار خوزستان گفت: با توجه به برنامهٔ پنج ساله ششم محور اصلی کشور در خصوص توسعه سواحل کشور عنوان شده است و از اروند تا مکران در نظر پروژه‌های عظیم دریایی و سواحل و بنادر قرار گرفته است.
به گزارش مارین نیوز، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جلسه خارج سازی کشتی‌های مغروقه که با حضور پروین فرشچی معاون سازمان محیط زیست در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: با توجه به جلسه برگزار شده امر سیاست گذاری‌ها و صیانت‌های لازم در خصوص سواحل دریایی استان خوزستان مورد نظر قرار گرفته است به طوری که بتوان مسائل زیست محیطی برای این سواحل را با اقدامات لازم صیانت کرد. 
وی افزود: سواحل استان خوزستان دو نوع است سواحل دریایی و سواحل رودخانه‌ای که از جمله نعمت‌های خدادادی است که باید برای نسل‌های آینده حفط و نگهداری شوند. 
استاندار خوزستان عنوان کرد: با توجه به برنامهٔ پنج ساله ششم محور اصلی کشور در خصوص توسعه سواحل کشور عنوان شده است و از اروند تا مکران در نظر پروژه‌های عظیم دریایی و سواحل و بنادر قرار گرفته است. 
شریعتی با بیان اینکه آب‌های آزاد از جمله ذخایر خدادادی کشور‌ها هستند گفت: آب‌های آزاد اتمام ناپذیر و بی‌انتها هستند و وظیفه هر کشوری است که از این نعمت‌ها صیانت کند و با در نظر گرفتن شرایط این منابع این آب‌ها را نگه داری و حفظ کنیم تا برای نسل‌های آینده بتوان شرایط این آب‌ها قابل استفاده باشد. 
وی با اشاره به موضوع جلسه بیان کرد: در خصوص شناورهای مغروقه و اوراق سازی کشتی‌ها و وجود ممنوعیت‌ها در خصوص این اوراق سازی که از جمله صنعت‌های کثیف در جهان هستند کشتی‌های مغروقه آسیب‌های عمده‌ای را به سواحل استان خوزستان وارد می‌کنند و استان آمادگی این را دارد تا با یک پارچه‌سازی در کل کشور و در جاهایی که ظرفیت انجام این اوراق سازی مغروقه‌ها هست تمهیدات لازم صورت گیرد. 
شریعتی در پایان اظهار کرد: اگر اوراق سازی کشتی‌های مغروقه با تکنولوژی انجام گیرد در مسائل توسعه سواحل استان می‌توان از آسیب‌های زیست محیطی به آب‌های سواحل استان جلوگیری به عمل آید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: