تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۸۰
تعداد بازدید: ۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
دبیرخانه نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی از برگزاری نوزدهمین دوره این همایش در تاریخ های 20 الی 22 آذر ماه سال جاری بصورت بین المللی در جزیر زیبای کیش خبر داد.
به گزارش مارین نیوز بر اساس اعلام دبیرخانه نوزدهمین همایش بین المللی صنایع دریایی، نوزدهمین دوره این همایش تخصصی دریایی به همت انجمن مهندسی دریایی ایران و با همکاری ارگانهای دریایی کشور در تاریخ های 20 الی 22 آذر ماه سال جاری بصورت بین المللی برگزار خواهد شد. 
صنایع دریایی کشور بعنوان بخشی مهم از فعالیتهای اقتصادی کشور، طی سالهای اخیر در مسیر رشد و توسعه قرار گرفته و در عین حال فراز و نشیب های مختلفی را نیز تجربه کرده است. برگزاری همایش های صنایع دریایی فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردها و بررسی چالش‌های این حوزه مهم از صنعت کشور است. 
تحریم ها و خصوصاً در بخش صنایع دریایی و دریانوردی در سالهای اخیر تنگناهای جدی در مسیر توسعه دریایی بوجود آورده است. انتظار آن است که با استفاده هوشمندانه از شرایط جدید در راستای تقویت و توسعه ساخت و تولید داخل، از بستر همایش و نمایشگاه نوزدهم، بهترین بهره برداری صورت گیرد. 
طرح اهمیت و جایگاه صنایع دریایی در اقتصاد کشور، پرداختن به موضوع بصورت همه‌جانبه و فرابخشی، نقد مسائل و مشکلات از منظر همه ارگانها و مراکز مرتبط، تدوین راه حل‌ها و روشهای اجرایی با توجه به فرصتهای موجود جهت توسعه سواحل کشور، جذب بیشتر بازارهای بزرگ صنایع دریایی (حدوداً 2 میلیارد دلار درسال) به کارخانجات و صنایع داخلی، تسریع در اجرای آئین‌نامه‌های قانون حمایت از توسعه صنایع دریایی، آشنایی هرچه بیشتر مسئولین با صنایع دریایی و مسائل آن، پیگیری حداکثر استفاده از توان و ظرفیت صنایع داخلی، برنامه ها و دیدگاه های مسئولین اجرایی و قانوگذاری کشور در خصوص صنایع دریایی، بررسی و نقد مسائل و مشکلات صنایع دریایی از منظر همه ارگانهای و مراکز مرتبط، همفکری صاحبنظران و کارشناسان دریایی و طرح دیدگاه ها و نقطه نظرات و ارائه آخرین دستاوردهای علمی و فناوری در صنایع دریایی و صنایع وابسته از اهداف این همایش می باشد. 
همچنین مدیریت و اقتصاد دریایی، صنایع نفت و گاز دریایی، دریانوردی و حمل و نقل دریایی، قوانین، مقررات و استانداردها، ایمنی و محیط زیست دریایی، شرایط محیطی دریا، طراحی و ساخت شناورهای دریایی، تاسیسات ساحلی و فراساحلی، فناوری های نوین و انرژی های تجدید پذیر دریایی و سرمایه های انسانی از محورهای اصلی این همایش می باشند.
در این راستا از عموم پژوهشگران، دانشگاهیان، متخصصان، سیاست گذاران، مدیران و دیگر صاحبنظران علاقمند به توسعه صنایع و امور دریایی کشور دعوت می شود با حضور فعال خود از طریق ارائه مقاله، شرکت در کارگاه های آموزشی، میزگردهای تخصصی و حضور در همایش و نمایشگاه و برنامه های جانبی در تحقق اهداف آن همکاری نمایند.

براي مشارکت، ثبت نام و کسب اطلاعات بيشتر به سايت همايش در آدرس ذیل مراجعه فرمائید. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: