تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۸۲
تعداد بازدید: ۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
معاون مدیرعامل شرکت در عملیات حفاری : تلاشگران شرکت ملی حفاری ایران در چهار ماه نخست سال جاری موفق شدند عملیات حفر و تکمیل 54 حلقه چاه های نفت و گاز را در مناطق خشکی و دریایی کشور به اتمام برسانند.
به گزارش مارین نیوز، معاون مدیرعامل شرکت در عملیات حفاری در این باره گفت: از این تعداد چاه یک حلقه اکتشافی، 22 حلقه توسعه ای و توصیفی و 31 حلقه تعمیری بوده است.
حمید رضا خوشایند افزود: از مجموع این چاه ها 40 حلقه در حوزه عملیاتی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، چهار حلقه در موقعیت فعالیت شرکت نفت فلات قاره، 9 حلقه در پروژه های شرکت مهندسی و توسعه نفت و یک حلقه به سفارش مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران حفاری، تکمیل و در اختیار کارفرما قرار گرفت.
وی اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه میزان حفاری که از سوی چهار مدیریت عملیات حفاری در خشکی و مدیریت حفاری در دریا گزارش شده است از مرز 96 هزار متر فراتر رفت.
خوشایند با اشاره به اینکه هم اکنون این شرکت 74 دکل حفاری ملکی سبک، سنگین و فوق سنگین  در اختیار دارد که 71 دستگاه خشکی و سه دستگاه دریایی است، گفت: بیش از 15 درصد دکل های ناوگان شرکت هم اینک در میادین مشترک در چرخه عملیات قرار دارند.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری افزود: در مدت پیش گفته در نتیجه تلاش مضاعف متخصصان و کارکنان سختکوش این شرکت،  حفاری و تکمیل هشت حلقه چاه به مدت 143  روز زودتر از برنامه تعیین شده از سوی کارفرما پایان یافت که این توفیق از نظر اقتصادی، دارای ارزش بالایی می باشد.
وی در پیوند با این مطلب به موفقیت دستگاه های حفاری 46، 50، 62، 75، 89 و 91 اشاره و خاطرنشان کرد: در این مدت دکل های 50 و 75 هر یک دو بار در تکمیل چاه ها جلو افتادگی داشتند که به ترتیب 16 و 12 روز بوده است.
خوشایند گفت: همچنین دکل های 91 و 62 بیشترین زمان پیش افتادگی را به ترتیب 43 و 43 روز و دستگاه 89 و 46 به ترتیت 10 و 20 روز  نسبت به برنامه جلوافتادند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: