تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۸۳
تعداد بازدید: ۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
مديرعامل شركت نفت خزر: شرکت نفت خزر با توجه به مسئولیت‎ های تعریف شده خود در صدد است با پیشبرد مذاکرات با شرکت‎ های بین ‎المللی و صندوق‎ های سرمایه‎گذاری خارجی، مقدمات توسعه و جذب سرمایه و فناوری را در خزر فراهم نمايد.
به گزارش مارین نیوز، مديرعامل شركت نفت خزر با بیان این‎که هنوز هیچ شرکت بزرگ بین المللی برای توسعه در خزر اعلام آمادگی نکرده است، اظهار داشت: اگرچه هنوز هیچ شرکتی به طور رسمی برای ورود به توسعه خزر اعلام آمادگی نکرده است، اما شرکت نفت خزر با توجه به مسئولیت‎ های تعریف شده خود در صدد است با پیشبرد مذاکرات با شرکت‎ های بین ‎المللی و صندوق‎ های سرمایه‎گذاری خارجی، مقدمات توسعه و جذب سرمایه و فناوری را در خزر فراهم نمايد.  
محسن دلاویز افزود : به همین منظور، به تازگی کمیته سرمایه‎گذاری در شرکت نفت خزر تشکیل شده است تا مذاکرات به صورت هدفمندتر ‎ دنبال شود.
وی به حجم فراوان ذخایر هیدروکربنی موجود در دریاي خزر هم اشاره کرد و گفت: شرکت نفت خزر به عنوان متولی توسعه در آب‎های خزر در عین حال که به طور کامل از سیاست های وزارت نفت تبعیت می کند، مذاکراتی را هم با شرکت‎های صاحب سرمایه و فناوری حفاری در آب‎های عمیق در دستور کار دارد.
دلاویز با اشاره به کاهش منابع هیدروکربنی در میدان‌های خشکی در سطح جهان افزود: بخش فراساحل از جذابیت زیادی برای سرمایه گذاران برخوردار شده است و پیش‎بینی‎ها از رشد ۱۳۰ درصدی حجم سرمایه‎گذاری و برآورد بیش از ۲۶۰ میلیارد دلار سرمایه‎گذاری در این بخش طی پنج سال آینده حکایت دارد.
پیش از این، رامین خودآفرین، رئیس امور بین‎الملل شرکت نفت خزر هم عنوان کرده بود : طی هفته‎ های اخیر، جلسه‌ های مشترکی با نمایندگان صندوق ‎های انرژی و شرکت‎ های خارجی نفت و گاز اعم از شرکت‎ های فعال در حوزه حفاری، اکتشاف و ... از کشور های نروژ، روسیه و چین در شرکت نفت خزر برگزار و در جریان آن، فرصت‎ های همکاری به منظور انجام فعالیت ‎های توسعه ‎ای در خزر بررسی شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: