تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۸۵
تعداد بازدید: ۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
نماینده تیم سورنا 2 مسابقات شناورهای هوشمند از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل : شرکت در یک چالش در سطح کشوری که روحیه رقابت سالم را در افراد پرورش می دهد و به ثمر نشاندن مطالعات تئوری و تبدیل آنها به یک سازه ی جذاب تاثیری شگرف و چشمگیر در فهم رشته ی تحصیلی را در آینده حرفه ای و تحصیلی دارد.
به گزارش مارین نیوز، پنجمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند با سرعت به کار خود ادامه می دهد و تیم ها به شدت روی مسابقات تمرکز کرده اند. شناور ها در این دوره باید توانایی های ویژه ای از قبیل جمع آوری آلودگی های دریایی، شناور آتش نشان، نشانه گیری و تیراندازی به اهداف سطحی و یا زیرسطحی، غرق شدن و بازیابی مجدد، انجام بارگیری و تخلیه از ساحل و همچنین ایده های نوین را داشته باشند. 
مقداد غیاث از تیم سورنا 2 از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز هدف از شرکت در این مسابقات را محک زدن توانایی ها و دانش کسب شده ی خود در طول دوران تحصیل دانست و افزود : شرکت کردن در این مسابقات یک چالش قوی است که روحیه و نشاط را به خودی خود افزایش می دهد. 
وی با بیان اینکه هیچ کدام از اعضا به طور مستقیم تجربه شرکت در مسابقات نداشته اند، افزود : برخی از اعضای ما از تجربیات تیم قبلی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (سورنا) استفاده کرده اند. 
غیاث با اشاره به حمایت مالی ارگان های حامی گفت : متاسفانه ارگانهای موجود، لااقل در استانهای کوچکتر مانند مازندران، استقبال چشمگیری از طرحهای دانشجویی نمی کنند. البته این کوتاهی دید برگرفته از مسائل مختلفی است که نقد و بررسی آنها مجالی غیر از این چند سطر می طلبد. 
نمایند تیم سورنا 2 گفت : از مسئولین انتظار داریم سطح رفاهی مسابقات مانند مسکن و تغذیه در حد قابل قبولی برای تیم ها تدارک دیده شود، همچنین رعایت انصاف و عدل در برخورد با تیم ها از هر قشر، سن، گروه و استانی صورت پذیرد. 
مقداد غیاث تاثیرات شرکت در یک چالش در سطح کشوری که روحیه رقابت سالم را در افراد پرورش می دهد و به ثمر نشاندن مطالعات تئوری و تبدیل آنها به یک سازه ی جذاب تاثیری شگرف و چشمگیر در فهم رشته ی تحصیلی را در آینده حرفه ای و تحصیلی مثبت ارزیابی کرد و افزود : به طبع آن با دریافتن جایگاه علوم فراگرفته شده در واقعیت، می توانیم واقع بینانه تر به موقعیت های شغلی نظر بیافکنیم.
وی جهت ارتقا سطح ارتباطات بین اعضای تیم های شرکت کننده، ستاد برگزاری و ارگان های حامی پیشنهاد نمود : استفاده از شبکه های اجتماعی می تواند بهترین وجهه برای تسریع امور ارتباطی بین اعضا و مسئولین برگزار کننده باشد.

گفتنی است، مسابقات ملی شناورهای هوشمند از سال 1387 با هدف ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دریایی توسط قطب علمي هيدروديناميك و ديناميك متحرك هاي دريايي دانشگاه صنعتی شريف تدوین و برنامه ریزی شد. دوره های اول، دوم، سوم و چهارم این مسابقات به ترتیب در سال های 1387، 1390 ، 1392 و 1395 برگزار شد در دوره اخیر تعداد 33 تیم از 19 دانشگاه سراسر کشور ثبت نام نمودند. دوره پنجم مسابقات در پاییز سال 1396 برگزار خواهد شد. 
این مسابقات در دو رده هوشمند و کنترل از راه دور برگزار می شود و شامل دو آیتم سرعت و قابلیت مانور می باشد. شرکت کنندگان باید بدون برخورد با موانع و با بیشترین سرعت ممکن آیتم را تمام کرده و رکورد ثبت کنند. / 





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: