تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۸۹
تعداد بازدید: ۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
پایان نامه ای در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مهندسی دریا – گرایش معماری کشتی – هیدرومکانیک از دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر که به معرفی آن می پردازیم.
به گزارش مارین نیوز، این پایان نامه، توسط یاسمن شعبانی در مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی دریا – گرایش معماری کشتی – هیدرومکانیک از دانشکده مهندسی دریا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با استاد راهنمایی دکتر محمود غیاثی و دکتر مصباح سایه بانی در  مهر 1395 ارائه گردیده است.

در ادامه چکیده این پایان نامه را می خوانید :
لیزرها به عنوان ابزاری ارزشمند برای شکل دادن و برش مواد سخت و شکننده، توانایی خود را نشان داده اند. شار حرارتی متمرکز که به لیزر اجازه می دهد تا به صورتی کارآمد و موثر، توانایی برش انواع مواد را داشته باشد باعث شده تا تنش های حرارتی بزرگی در منطقه ی کوچک متاثر از حرارت ایجاد شود. این تنش های حرارتی قابل توجه می توانند باعث کاهش استحکام و عمر خستگی و همچنین تشکیل ترک های ریز در قطعه گردند. به منظور دستیابی به چگونگی توزیع حرارت و همچنین محاسبه ی موقعیت و نوع تنش هایی که در حین برشکاری با لیزر اتفاق می افتد، یک مدل ترمو مکانیکی در این پروژه پیشنهاد شده است. حل معادلات تنش و انتقال حرارت به صورت عددی و به کمک روش المان محدود انجام گرفته و پرتو لیزر به صورت گوسی فرض شده است. در تحلیل انجام شده، توزیع حرارت، عرض شیارها، مقادیر تنش و اعوجاج های حاصل از برشکاری در ضخامت های متفاوت ورق برای مقادیر مختلف قدرت و سرعت لیزر پیش بینی شده است. در مرحله اول تحلیل، توزیع حرارت و نرخ برداشت ماده در حین فرآیند محاسبه شده است و در مرحله دوم تحلیل، با استفاده از تاریخچه ی دمایی پیش بینی شده در تحلیل حرارتی که به عنوان بار حرارتی ورودی به مدل مکانیکی مورد استفاده قرار گرفته، تحلیل مکانیکی انجام شده است. برای اثبات صحت نتایج شبیه سازی، خروجی به دست آمده با داده¬های تجربی سایر محققین مورد مقایسه قرار گرفته و این قیاس نشان داده¬است که شبیه سازی انجام شده از دقت کافی برخوردار است.

واژه‌های کلیدی: 
برشکاری، شبیه سازی، برش لیزر، تحلیل حرارتی و مکانیکی، تنش پسماند و اعوجاج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: