تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۱۹۵
تعداد بازدید: ۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
لاک پشت های سبز دریایی با آغاز فصل تخمگذاری وارد سواحل مکران، محدوده آب های ساحلی لیپار چابهار در جنوب سیستان وبلوچستان شدند.
به گزارش مارین نیوز، فصل تخمگذاری لاک پشت های سبز دریایی نسبت به لاک پشت منقار عقابی در سواحل کشور متفاوت بوده و تخمگذاری این نوع لاک پشت دریایی اغلب در سواحل چابهار و کنارک سیستان وبلوچستان بسته به شرایط اقلیمی معمولاً از اواسط تابستان شروع شده و تا اواخر پاییز ادامه دارد.  
سیستان وبلوچستان دارای سواحل ماسه ای متعدد و مستعد (بافت مناسب و شیب ملایم) برای تخمگذاری این موجودات عظیم از خلیج گواتر تا کَرَتی است.
هم اینک فعالیت لانه گزینی و تخمگذاری لاک پشت های سبز دریایی در سواحل لیپار چابهار آغاز شده و ضروری است جوامع محلی و اداره حفاظت محیط زیست با حساسیت خاصی مراقبت از آنها را با گشت زنی و کنترل لازم در محدوده تخمگذاری لاک پشت ها انجام دهند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در اینباره گفت : لاک‌پشت‌های سبز دریایی معمولاً از اواسط تابستان تا اواخر پائیز برای تغذیه و تخم‌گذاری به آب‌های ساحلی سیستان و بلوچستان  مراجعه و در سواحل کچو، لیپار، تنگ و پزم لانه گزینی می‌کنند. 
رییس اداره کل محیط زیست چابهار نیز در این خصوص گفت: اکیپ‌های گشت میدانی حفاظت محیط زیست چابهار در ایام تخمگذاری لاکپشت‌ها به منظور کنترل و پایش این گونه جانوری و نیز برای حفاظت از لاکپشت‌ها در مقابل خطراتی چون طوفان و حمله حیوانات وحشی در مناطق ساحلی حضور دارند. 





ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: