تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۱۳
تعداد بازدید: ۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در حوزه گردشگری دریایی برنامه‌های میان مدت و بلند مدتی را با توجه به ظرفیت‌های دریایی استان گیلان طراحی کردیم.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اعلام این خبر اظهار داشت: ما در استان گیلان با وجود برخورداری از سواحل بسیار جذاب و زیبا و جذابه‌های گردشگری بالایی که در بخش سواحل و دریا داریم متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت‌ های مناسب و استاندارد در طول سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم هم نظر سرمایه‌گذران بخش خصوصی و هم نظر هموطنان را برای بهره‌گیری از این مزایا جلب کنیم.
چراغی اضافه کرد:ما در فاز اول برنامه‌های خود به دنبال ایجاد این ظرفیت‌ها بوده‌ایم که بر این اساس بحث ایجاد مارینا را در بندر انزلی مطرح کردیم و برای اولین بار مارینای شمال کشور با همکاری بخش خصوصی در بندر انزلی ایجاد خواهد شد و مقدمات کار تا حدود زیادی انجام شده است و در مرحله نهایی انعقاد قرار داد با بخش خصوصی هستیم و در این بخش به لحاظ جذب گردشگر شاهد یک تحول خیلی اساسی در استان گیلان خواهیم بود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: در حوزه ایجاد اشتغال با توجه به اینکه امسال از طرف مقام معظم رهبری بنام سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است قطعا با اجرای این برنامه ظرفیت ‌های جدیدی در حوزه اشتغال در استان گیلان ایجاد خواهیم کرد و برای هزار نفر در این صنعت ایجاد اشتغال می‌شود.
وی ادامه داد: در بخش برنامه‌های بلند مدت تلاش داریم خطوط مسافری منظمی را بین بندر انزلی و شهرهای حاشیه خزر راه‌اندازی کنیم و به همین منظور صحبت‌های مقدماتی با بخش خصوصی صورت گرفته است و در حال حاضر تلاش داریم در کشور آذربایجان با همت بخش خصوصی ایرانی و آذربایجانی و بهره‌گیری از توان بندر انزلی بتوانیم کشتی‌های مسافربری را در این خط فعال کنیم بدین منظور مکاتباتی را با سفارتخانه باکو انجام داده‌ایم و در آینده نزدیک مذاکرات سه جانبه‌ای برگزار می‌شود و طی این نشست شرایط خط مسافری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر دو بخش خصوصی باهم به تفاهم برسند ما شاهد راه‌اندازی این خطوط منظم مسافری از  بندر انزلی به باکو و برعکس خواهیم بود.
چراغی خاطرنشان کرد: ما در بندر انزلی مجهزترین سالن مسافربری شمال کشور را داریم که با این برنامه‌ریزی صورت گرفته امیدواریم شاهد فعال شدن این سالن باشیم.
مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان تاکید کرد:خوشبختانه ما در بندر انزلی در خصوص واگذاری اسکله به بخش خصوصی هیچ محدودیتی نداریم و امیدواریم به زودی پذیرای کشتی‌های مسافربری و شاهد تحول بزرگ در عرصه توسعه اقتصاد دریا محور در استان گیلان باشیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: