تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۱۵
تعداد بازدید: ۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
با کیفیت‌ترین گاز مایع صادراتی (LPG) به‌عنوان محصولی استراتژیک هم‌اکنون در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی تولید می‌شود.
به گزارش مارین نیوز از شرکت ملی گاز ایران، سرپرست پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این مطلب گفت: بیشینه گوگرد محصول گاز مایع پالایشگاه ششم طبق طراحی کمتر از 10 ppm است که در عمل، کیفیت بسیار عالی ppm 1 به‌دست آمده است.
به گفته احمد ولی‌پور، حد مجاز بیشینه گوگرد محصول گاز مایع صادراتی پالایشگاه ششم در طراحی نسبت به پالایشگاه‌های پیشین پارس جنوبی بیش از 90 درصد بهبود یافته است.
ولی‌پور در ادامه به سایر ویژگی‌های فازهای 15 و 16 اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه دارای پیشرفته‌ترین واحد بازیافت گوگرد در بین پالایشگاه‌های گاز کشور است.
وی افزود: واحد بازیافت گوگرد پالایشگاه ششم علاوه بر 4 خط تولید موازی فرآیند کلاوس پالایشگاه‌های پیشین، دارای دو خط موازی فرآیند تغلیظ گاز اسیدی (AGE) قبل از فرآیند کلاوس و دو خط موازی فرآیند پیشرفته فرآوری گاز خروجی کلاوس (LTGT) است.
ولی‌پور گفت: هم‌اکنون فرآیندهای AGE و کلاوس با ظرفیت کامل در حال بهره‌برداری بوده و فرآیند LTGT در دست راه‌اندازی از سوی طراح و پیمانکار است.
این مقام مسئول اظهار کرد: در پالایشگاه ششم به کمک فرآیندهای پیشرفته یاد شده، راندمان بازیافت گوگرد 99.95 درصد بوده که این راندمان در پالایشگاه‌های پیشین در طراحی 97 درصد است.
سرپرست پالایشگاه ششم پارس جنوبی در ادامه به خلوص اتان تولیدی این پالایشگاه اشاره کرد و گفت: محصول اتان این پالایشگاه با خلوص بسیار بالا (بالاتر از 98 درصد) تولید می‌شود و در مورد این محصول نیز دارای خلوص بالاتری نسبت به سایر پالایشگاه‌ها است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: