تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۱۹
تعداد بازدید: ۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
محققان دانمارکی با استفاده از یک فرمول غذایی جدید برای اولین‌بار چیپس خوشمزه و سرشار از پروتئین عروس دریایی را آماده کردند.
به گزارش مارین نیوز و به نقل از تلگراف، اگرچه مصرف عروس دریایی به عنوان وعده غذایی اصلی در کشورهای شرق آسیا سابقه‌ای طولانی دارد، اما با توجه به ذائقه خاص مردم درکشورهای اروپایی، طعم و مزه این جاندار دریایی و همچنین نحوه طبخ آن هیچوقت مورد استقبال قرار نگرفته است.
محققان دانمارکی با آگاهی از اهمیت غذایی این جانور آبزی و همچنین فراوانی این گونه در قاره اروپا، کار تحقیقاتی برای طبخ صحیح عروس دریایی مطابق با سلیقه مردم را آغاز کردند.
برای طبخ عروس دریایی به روش جدید لازم است که مقدار مورد نظر در الکل قرار داده شود، در مرحله بعد مواد مورد نظر از محلول الکل خارج می‌شوند و در آخرین مرحله با قرار گرفتن در هوای آزاد الکل موجود در آن کاملا بخار می‌شود.
با قراردادن این جانور آبزی در الکل، ساختار ژل مانند بدن آن متلاشی شده و با خارج شدن آب از بافت، توده بدنی کاهش یافته و فقط پروتئین‌ها و مواد سازنده بدن به صورت یک ورق نازک باقی می‌مانند.
با خارج شدن الکل و آب اضافی از بافت بدن عروس دریایی، چیپس خوشمزه و لذیذ آماده می‌شود. این چیپس فاقد طعم زننده آبزیان است و با توجه به خواص مواد غذایی موجود در آن بهترین جایگزین برای چیپس سیب‌زمینی محسوب می‌شود.
محققان دانمارکی بر این باورند که مصرف چیپس عروس دریایی بسیار سالم‌تر از سایر چیپس‌های موجود در بازار است، چرا که با مصرف 25 گرم از این چیپس تنها 0.5 گرم چربی وارد بدن می‌شود، این در حالی است که در همین مقدار چیپس سیب‌زمینی حداقل 8 گرم چربی وجود دارد.
در بدن ژله‌ای عروس دریایی مواد غذایی و عناصر مفیدی از جمله سلنیوم موجود است. این عنصر در کاهش رادیکال‌های آزاد، مبارزه با فرایند پیری و همچنین جلوگیری از سرطان پرستان و روده بزرگ موثر است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: