تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۲۲
تعداد بازدید: ۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
نماینده تیم ACS مسابقات شناورهای هوشمند از دانشگاه صنعتی بیرجند : توسعه علم و فناوری تنها با فعالیت های تئوری امکان پذیر نیست و دانش بدست آمده در این زمینه در عمل شکوفا شده و رشد و ترقی حاصل می شود از این رو برگزاری چنین مسابقاتی در کنار فعالیت های تئوری میتواند نقش بسزایی در عملیاتی و کاربردی شدن مباحث علمی داشته باشد.
به گزارش مارین نیوز، پنجمین دوره مسابقات شناورهای هوشمند در دو رده هوشمند و کنترل از راه دور پاییز سال 1396 برگزار خواهد شد. 33 تیم از 19 دانشگاه سراسر کشور در این مسابقات شرکت و ثبت نام نموده و در حال آماده سازی خود هستند. 
مصطفی لطفیان دانشجوی کارشناسی رشته مهندسس مکانیک از دانشگاه صنعتی بیرجند از تیم ACS در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز هدف از شرکت در این مسابقات را افزایش تجربه در زمینه ساخت و استفاده از دانش نظری در عمل دانست و افزود : تمامی اعضا تجربه حضور در دوره قبلی مسابقات را دارند، تجارب زیادی در رابطه با روند ساخت و طراحی شناور از جمله محاسبات هیدرواستاتیک و پایداری، اصول هیدرودینامیکی بدنه و همچنین سیستم های ناوبری و کنترل هوشمند بدست آمد. 
لطفیان با اشاره به حمایت مالی ارگان های حامی گفت : حمایت ها در سطح  متوسط بوده است و با توجه به اهمیت فراوان این پروژه در راستای رشد و توسعه صنعت دریایی کشور انتظار بیشتری داشتیم. 
نمایند تیم ACS گفت : از مسئولین انتظار داریم ارزیابی و نظارت دقیق بر تیم های شرکت کننده به منظور جلوگیری از هرگونه بی قانونی و تقلب صورت گیرد، همچنین خوابگاه و سایر امکانات رفاهی برای تیم های شرکت کننده که در دوره قبل بسیار ضعیف بود، فراهم گردد و اطلاع رسانی دقیقی حداقل یک ماه قبل از مسابقات و مشخص کردن تاریخ و مکان دقیق مسابقات انجام شود. 
وی در پاسخ به این سوال که شرکت در مسابقات چه تاثیراتی در آینده حرفه ای و تحصیلی دانشجویان دارد، بیان داشت : توسعه علم و فناوری تنها با فعالیت های تئوری امکان پذیر نیست و دانش بدست آمده در این زمینه در عمل شکوفا شده و رشد و ترقی حاصل می شود از این رو برگزاری چنین مسابقاتی در کنار فعالیت های تئوری میتواند نقش بسزایی در عملیاتی و کاربردی شدن مباحث علمی داشته باشد.
وی از مسئولین برگزاری درخواست نمود جهت ارتقا سطح ارتباطات بین اعضای تیم های شرکت کننده، ستاد برگزاری و ارگان های حامی گروه ها و کانال های مرتبط در شبکه های مجازی ایجاد گردد. 
دانشجویان کارشناسی مجتبی گشاده روی، سجاد نژاد نقی و محمد محمدی از دیگر اعضاء تیم ACS هستند. 


گفتنی است، مسابقات ملی شناورهای هوشمند از سال 1387 با هدف ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، ارتقاء سطح علمی دانشجویان و ترویج فرهنگ دریایی توسط قطب علمي هيدروديناميك و ديناميك متحرك هاي دريايي دانشگاه صنعتی شريف تدوین و برنامه ریزی شد. دوره های اول، دوم، سوم و چهارم این مسابقات به ترتیب در سال های 1387، 1390 ، 1392 و 1395 برگزار شد در دوره اخیر تعداد 33 تیم از 19 دانشگاه سراسر کشور ثبت نام نمودند. دوره پنجم مسابقات در پاییز سال 1396 برگزار خواهد شد. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: