تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۲۶
تعداد بازدید: ۱۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
بندر چابهار برای پهلوگیری کشتی‌های کانتینری لاینر و فله‌بر آماده سازی می‌شود.
به گزارش مارین نیوز، طرح توسعه بندر شهید بهشتی با پیروی از منویات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه سواحل مکران و محور شرق و با تاکید بر لزوم تکمیل زیرساختهای لازم برای توسعه بندر چابهار به عنوان مهمترین گام، طرح توسعه بندر شهید بهشتی با رویکرد توسعه پایدار اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی، با ظرفیت 83 میلیون تن در پنج مرحله (فاز) برنامه ریزی که مرحله نخست آن با ظرفیت 6 میلیون تن از سال 1385 آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجراست.
در بندر چابهار بیش از 940 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است که پس از تکمیل زیرساخت ها و پسکرانه به قطب تجارت و اقتصاد منطقه تبدیل خواهد شد.
جابجایی و پایش بیش از 32 هزار کلنی مرجان در راستای توسعه زیست محیطی پایدار به میزان 100 درصد و اجرای عملیات لایروبی معادل 15 میلیون متر مکعب (بالغ بر 94 درصد کل لایروبی) انجام شده است.
اجرای موج شکن و دایک های سنگی پیرامونی آن با استفاده از سه میلیون متر مکعب عملیات سنگی با پیشرفت 100 درصد و استحصال اراضی به مساحت 203 هکتار با پیشرفت 100 درصد انجام شده است.
هم اینک تجهیزات خوبی خریداری و در بندر شهید بهشتی نصب شده است که شامل پنج دستگاه جرثقیل ساحلی، چهار دستگاه جرثقیل محوطه ای، ریچ استاکر، امپتی کانتینر هندلر، 2 دستگاه مکنده غلات، لیفتراک سنگین، نیروگاه برق 25 مگا وات و سیلوی مکانیزه غلات با ظرفیت 100 هزار تن است.
مدیرکل بنادر ودریانوردی سیستان وبلوچستان روز چهارشنبه اظهار داشت: 2 پست اسکله کانتینری به طول 720 متر و آبخور 16 متر احداث و 31 هکتار پسکرانه محوطه با پیشرفت 92 درصد انجام شده است.
بهروز آقایی افزود: ساخت سه پست اسکله چند منظوره به طول 684 متر و آبخور 16 و 14 متر و 33 هکتار پسکرانه محوطه، خرید، انتقال و نصب 9 دستگاه جرثقیل استراتژیک ساحلی و محوطه ای بندری با پیشرفت100 درصد و هزینه 20 میلیون دلار، خرید 13 دستگاه تجهیزات بندری مکمل در شرف انتقال، شامل ریچ استاکر، امتی کانتینر هندلر و ترانستینر با 100 درصد از دیگر اقدامات در توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است.
وی به شرایط و ظرفیت کالا وتعداد اسکله ها در بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد و گفت: بعد از تکمیل فاز نخست ظرفیت تخلیه وبارگیری به هشت میلیون و 500 هزار تن خواهد رسید که شامل 740 هزار کانتینر (TEU)، یک میلیون و 670 هزار تن کالای عمومی و سه میلیون تن کالای فله مابع است.
وی تصریح کرد: سه اسکله مربوط به تخلیه و بارگیری کالای کانتینری، 11 اسکله کالای عمومی فله و یک اسکله مربوط به کالای مایع است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: