تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۴۳
تعداد بازدید: ۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
عدم هماهنگی بین اداره شیلات چابهار و وزارت نفت، سهمیه سوخت شناورهای صیادی را قطع کرده که این موضوع باعث اعتراض جامعه صیادی چابهار شده است.
به گزارش مارین نیوز، رییس هیات مدیره اتحادیه صیادان چابهار گفت: در حال حاضر ۹۰۰  لنج و قایق صیادی چابهاری به دلیل عدم دریافت سهمیه سوخت خود نمی‌توانند برای ماهیگیری به دریا بزنند.
علیم افشار ادامه داد: در این فصل صیادان می‌توانند گله ماهی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مهاجر را صید کنند ولی به دلیل عدم هماهنگی موجود بین اداره شیلات و وزارت نفت صیادان چابهاری برای روشن کردن موتور شناورهای خود، سوخت کافی نداشته و بیکار شده‌اند.
افشار با اشاره به اعتراضات صیادان به عدم دریافت سهمیه سوخت افزود: شناورهای صیادی قیمت بالایی دارد و حتی برخی از آنها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارند که در بندرگاه‌ها بدون استفاده مانده‌اند. برخی صیادان در چنین وضعیتی می‌گویند اگر پولشان را در بانک می‌گذاشتند، سود بیشتری دریافت می‌کردند.
رییس هیات مدیره اتحادیه صیادان چابهار با یادآوری اینکه در هر شناور صیادی حدود ۲۵ نفر کار می‌کنند، در پایان گفت: به بهانه‌های مختلفی مانند قاچاق و ... سهمیه سوخت تعداد زیادی از صیادان را قطع می‌کنند و یا محدودیت‌های دیگری ایجاد می‌کنند. مسئولان استانی باید توجه داشته باشند که منبع درآمد بسیاری از خانواده‌های چابهاری از راه ماهیگیری است.


منبع: ایلنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: