تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۵۳
تعداد بازدید: ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به استان هرمزگان، طرح احداث حوض‌ های خشک بندرعباس با ظرفیت تعمیر سالانه ۱۲۰ هزار تن انواع کشتی را افتتاح کرد.
به گزارش مارین نیوز، فعالیت حوض خشک هرمز یکی از بزرگترین حوض خشک های دنیا با حضور مهندس نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، دکتر معظمی رئیس هیات عامل ایدرو، استاندار هرمزگان و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، برای تعمیرات کشتی های پهن پیکر تا ظرفیت ١٢٠٠٠ تن که در دنیا کم نظیر است آغاز شد.


تا پیش از این کشتی های ایرانی برای تعمیرات کشتی ها کانتینر بر، نفتکش، فرآورده نفتی بر و کشتی های فله بر به امارات، چین و سنگاپور مراجعه می کردند. اکنون این تعمیرات با توان متخصصین داخلی در حوض خشک عظیم گسترش در حال انجام است و هزینه های گزاف این تعمیرات که عمدتا مربوط به تعمیرات زیر آبی است در مقایسه با مشابه خارجی از مزیت نسبی برخوردار است.
این طرح که ظرفیت تعمیر انواع کشتی زیر ۱۲۰ هزار تن در سال را دارد در منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس واقع شده است.
طرح احداث حوضه های خشک بندرعباس با دارابودن دو حوض تعمیرات و نوسازی از جمله بزرگترین داکهای خشک منطقه محسوب می شود.
برای بهره برداری از این طرح که برای ۸۴ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال می کند، هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ثابت ریالی و بیش از ۸۸ میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی در قالب تسهیلات صورت گرفته است.
به منظور دستیابی به اهداف این طرح که شروع اجرای آن سال ۱۳۸۱ بود، چهار فاز با ظرفیت های مختلف در نظر گرفته شد که در حال حاضر بخش عمده زیرساختهای فاز صفر تکمیل شده است.
فاز صفر برای تعمیرات شناورهای با ظرفیت کمتر از ۱۲۰ هزار تن، فاز یک جهت تعمیرات شناورهای با ظرفیت بالای ۱۲۰ هزار تن، فاز دو با هدف ساخت شناورهای با ظرفیت کمتر از ۱۲۰ هزار تن و همچنین فاز سه برای ساخت شناورهای با ظرفیت بالای ۱۲۰ هزار تن بوده است. 
شرکت کشتی سازی عظیم گسترش هرمز به عنوان یکی از شرکت های تحت پوشش شرکت مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران(ایزوایکو) است. /


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
سلام
ما که از نزدیک شاهد اوضاغ هستیم شاهدیم که حوض تعمیراتی توسط همین وزیر افتتاح شد و حوض ساخت از 3 سال پیش آماده بهره برداری بوده ، حالا چرا افتتاح آنها مصادف شد با پایان کار وزیر !!!!!
دريا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
مگه يه طرح چندبار افتتاح ميشه؟!!!
اين طرح در زمان همين وزير و در حضور رئيس وقت سازمان گسترش دكتر نوروززاده و استاندار و... در سال ٩٣ افتتاح شد و بيش از ١٢ شناور خارجى و داخلى را داك و تعمير كرد. اگرچه بعد از آن با تغيير مديريت، دوباره همه چيز تعطيل شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
این جور جشن های آغاز بهره برداری در ایران دیگه عادی شده یعنی برای یک طرح چندین بار جشن بهره برداری برای چند مدیر متفاوت میگیرند خیلی نباید تعجب کرد.
بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
این همان شرکت و حوض خشکی نیست که سال 93 به دلیل آتش سوزی سه نفر فوت کردن؟!
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: