تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۵۸
تعداد بازدید: ۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به جایگاه مهم و حساس استان هرمزگان، گفت: آماده همکاری برای حضور در حوزه های اپراتوری بنادر این استان هستیم.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی چهارشنبه در دیدار با استاندار هرمزگان اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های موجود در این استان، کشتیرانی پروژه های مهمی در هرمزگان در دست اجرا و مدیریت دارد.
محمد سعیدی ضمن اعلام آمادگی برای تقویت ناوگان حمل و نقل کشتیرانی در هرمزگان، خاطرنشان کرد: هرمزگان از مناطق بسیار مهم کشور به لحاظ بندری و دریایی محسوب می شود.

این مقام مسئول اظهارداشت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سرمایه ملی بزرگی برای مردم و دولت است و همه ما موظف هستیم در بخش خصوصی و دولتی ناوگان ملی کشور را تقویت کنیم.
به گفته وی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برنامه جامعی برای توسعه ناوگان خود در دستور کار دارد.
استاندار هرمزگان نیز در این نشست گفت: توسعه صنعت بانکرینگ و تقویت ناوگان حمل و نقل کشتیرانی در استان هرمزگان از موارد بسیار مهمی است که باید پیگیری شود.
جاسم جادری تصریح کرد: آماده همکاری با کشتیرانی در جهت اجرای پروژه های مهم و بزرگ این مجموعه در استان هرمزگان هستیم.
وی ادامه داد: پیشنهادهای کشتیرانی در کارگروه های تخصصی استان هرمزگان مطرح و مورد بررسی قرار می گیرد تا به شکل مناسبی اجرایی شوند.

گفتنی است، استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال از جمله بندر شهید رجایی، شهید باهنر، بندرلنگه، جاسک، تیاب، کرگان، کلاهی، آفتاب، کیش، جوادالائمه، هرمز و ابوموسی می باشد.
در این میان از بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندرتجاری ایران نام برده می شود که با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه حدود 100 میلیون تن کالا، به ‌تنهایی بیش از 55 درصد صادرات و واردات و 70 درصد ترانزیت بنادر کشور را برعهده ‌دارد و همچنین بیش از 85 درصد کالاهای کانتینری کشور در این بندر جا به جا می شود.
مجتمع بندری چند منظوره شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران می باشد و توان پهلوگیری کشتی های بزرگ پاناماکس با ظرفیت بیش از 12هزار کانتینر را دارد.
این بندر از سال 64 فعالیت خود را در غرب بندرعباس آغاز کرد و هرسال بر توسعه آن افزوده شده به طوری که در سالهای اخیر به منطقه ویژه شهید رجایی و دروازه طلایی ایران معروف شده و ضمن ارتباط بندری با 80 بندر معروف جهان در برنامه دوره ای تخلیه و بارگیری کالاهای کانتیری دنیا قرار دارد./


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: