تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۶۲
تعداد بازدید: ۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳
پسابرجام فرصت خوبی برای انتقال تکنولوژی و استفاده از ظرفیت های سازندگان داخلی پدید آورده است اما در این زمینه با برخی از موانع قانونی نیز روبرو هستیم.
به گزارش مارین نیوز از شرکت ملی گاز ایران، مدیر بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی در نشستی که با حضور کارشناسان این مجتمع عظیم گازی و متخصصان انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در عسلویه برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: امروز تاثیر شرایط پس از برجام به خوبی در زنجیره تامین احساس می شود. 
جواد سهیلی ادامه داد: هدف نشست با سازندگان داخلی تجهیزات صنعت نفت، استفاده هر چه بیشتر از پتانسیل تولیدکنندگان داخلی در تامین نیازهای متنوع مجتمع گاز پارس جنوبی است.


وی افزود: امیدواریم جلسات با سازندگان تجهیزات صنعت نفت در قالب کارگروه های تخصصی تا انتهای سال جاری به طور مداوم ادامه یابد و در این زمینه به یک تفاهم نامه نیز دست پیدا کنیم.
مدیر بازرگانی مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: برای تامین نیازهای مجتمع، یک مثلث کارفرما، سازنده یا پیمانکار و دستگاه قانون گذار وجود دارد و البته در زمینه قوانین موجود با مشکلاتی روبرو هستیم. 

91 میلیارد دلار هزینه توسعه پارس جنوبی
درادامه این نشست مدیر عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی، ضمن بیان اینکه تا کنون بیش از 91 میلیارد دلار در توسعه پارس جنوبی هزینه شده است، گفت: توسعه مجتمع گاز پارس جنوبی تا سال 97 تمام می شود اما این آغاز زنجیره ارزش آفرینی خواهد بود.
علمدار بابایی ادامه داد: با یک محاسبه مشخص می شود که بین 60 تا 63 میلیارد دلار هزینه تجهیزات مختلف به کار رفته در توسعه پارس جنوبی بوده است. 
بابایی گفت: چالش بزرگ ما در زمان تحریم ها تامین قطعات یدکی مورد نیاز مجتمع بود و در گذشته قطعات یدکی در کارگاه های پالایشگاه ها تولید می شد، اما با گسترده شدن حجم کار در مجتمع باید از توان شرکت های داخلی نیز در این بخش استفاده کرد.
وی افزود: برای استفاده از توان شرکت های داخلی از سال 93 قدم های خوبی برداشته ایم اما با برخی از موانع قانونی نیز روبرو هستیم که امیدواریم رفع شود و امسال بتوانیم مشکلات در این مسیر را کمتر کنیم.
مدیر عملیات مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: از دو سال قبل تاکنون تقریبا تمام مشکلات ما در زمینه کارت های الکترونیکی با اتکا به توان متخصصان داخل کشور حل شده و امروز برای ساخت سیستم کنترل بومی برنامه ریزی می کنیم.
وی افزود: یکی از مهمترین فعالیت های ارزش آفرین در پالایشگاه انجام تعمیرات اساسی است. در این زمینه به کمک یکی از سازندگان داخلی موفق به تولید شیرهای پروانه ای شده ایم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: