تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۶۵
تعداد بازدید: ۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴
تیم اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش در مسابقات جام دریا ۲۰۱۷ روسیه دوم شد.
به گزارش مارین نیوز، مسابقات بین المللی «جام دریا» از 1 تا 10 اگوست(10 تا 19 مرداد) با حضور 300 تن از نیروی دریایی و در مجموع 9 ناو به ظرفیت یک هزار تن از چهار کشور جمهوری آذربایجان، روسیه، قزاقستان همچنین دو ناو «جوشن» و «پیکان» جمهوری اسلامی ایران در بندر باکو ادامه داشت.
ناو «گ – 124» نیروی دریایی جمهوری آذربایجان و نیز ناو موشک انداز  «گراد اسوییاژسک» روسیه هر یک با کسب 246 امتیاز برنده این مسابقات بین المللی شدند. 
همچنین ناو موشک انداز «جوشن» نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با کسب 234 امتیاز مقام دوم و ناو موشک انداز «ساری آرکا» قزاقستان با 227 امتیاز مقام سوم این مسابقات بین المللی را به خود اختصاص دادند. 
معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در مراسم اختتامیه گفت: این کشور به عنوان میزبان برای برگزاری شفاف و در سطح بالای این دوره مسابقات شرایط لازم را فراهم کرده بود. 
کریم ولی اف آشنایی نزدیک هیات های نیروی دریای کشورهای حاشیه خزر را با یکدیگر، تقویت اعتماد متقابل، گسترش همکاری، تبادل تجربه و ایجاد فضای دوستی و برادری را از دستاوردهای مهم این مسابقات بین المللی عنوان کرد. 
سرپرست هیات اعزامی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: با توجه به این که کشورمان برای نخستین بار در این مسابقات بین المللی حضور داشت، کسب مقام دوم نتیجه رضایت بخشی است. 
سید محمود آموزش افزود: این مسابقات بین المللی از لحاظ فنی برآورد خیلی خوبی داشت و چون یگان های شناور کشورمان برای نخستین بار در آن حضور داشتند نکات خیلی خوبی را توانستیم برداشت کنیم. 
وی ابراز امیدواری کرد: در صورت صلاحدید سلسله مراتب یگان های شناور جمهوری اسلامی ایران در سال های آینده با آمادگی بهتر در این مسابقات حضور داشته و بتوانند سکوی نخست را به خود اختصاص دهند. 

گفتنی است، مسابقات بین المللی «جام دریا» در دو مرحله در دریا و ساحل برگزار شد و در قالب آن رقابت های تیراندازی به هدف سطحی، هدف هوایی، به اهداف نزدیک و مهار و کنترل صدمات و عملیات نجات انجام گرفت .


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: