تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۷۳
تعداد بازدید: ۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
کتاب «توسعه دریامحور؛ مروری بر صنایع دریایی جهان» نوشته بهزاد الصفی، کارشناس ارشد حمل و نقل و مدیریت دریایی که در آن به تجربیات کشورمان و سایر کشورها در محور قراردادن دریا جهت توسعه کشور پرداخته، معرفی می گردد.
به گزارش مارین نیوز، بهزاد الصفی، کتاب را بر اساس بازدید های تخصصی از صنایع دریایی کشورهای مختلف و مصاحبه تخصصی با کاپیتان های کشتی های وارده به بندر شهید رجایی تدوین نموده و در سال 1392 منتشر کرده است که شامل یک حلقه لوح فشرده حاوی ویدئو کلیپهای صنایع دریایی توصیف شده در کتاب می باشد. 
نویسنده در این کتاب سعی كرده است تجربیات کشورمان را به همراه سایر کشورها در محور قراردادن دریا جهت توسعه کشور به رشته تحریر درآورد. 
در این کتاب آمده که فیلیپین چگونه با هدایت جوانان خود به صنایع دریایی در حال حاضر دارای بیشترین دریانوردان جهان بوده که آنها سالیانه هفت میلیارد دلار (معادل یک هفتم صادرات غیر نفتی ایران) برای کشورشان درآمدزايي دارند یا چگونه سنگاپور با دارا بودن صرفاً 170 کیلومتر طول سواحل دریایی، در حال حاضر در شش زیر شاخه صنایع دریایی رتبه های برتر جهانی را دارا است و به همین نحو سایر کشورها که این مثال ها می تواند در توسعه دریا محور در جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گیرد. 
در این کتاب توضیح داده شده که چگونه کره جنوبی با اوراق نمودن کشتی‏ها حضور خود در صنایع دریایی را آغاز کرد و در حال حاضر برترین سازنده کشتی جهان است؟ و یا چگونه بزرگترین دانشگاه دریانوردی جنوب شرقی آسیا فعالیت خود را در 50 سال پیش تحت عنوان هنرستان ماهیگیری در دهکده دورافتاده کره جنوبی آغاز کرد. همچنین چگونه امارات متحده عربی و به همین نحو کشورهای سنگاپور، هلند، فیلیپین و پاناما به واسطه صنایع دریایی خود باعث رونق اقتصاد کشورشان شدند. 
در این کتاب خواننده با 120 استفاده متنوع  بشر از موهبت دریا در زمینه ‏های گوناگون،150 نکته مهم و برترین ‏های صنعت دریایی جهان طی سال‏ های اخیر، آنالیز SWOT توسعه دریامحور در ایران، آشنایی با بنادر، پورت‏اپراتورها، شرکت‏ های کشتیرانی، شرکت ‏های کشتی‏ سازی، مؤسسات رده ‏بندی کشتی‏ ها، سمینارهای تخصصی دریایی، موزه ‏های دریایی، دانشگاه‏ های دریایی، سوخت‏ رسانی به کشتی‏ ها، شهرهای دریایی و کشورهای صاحب نام در صنعت دریایی آشنا می‏شود.
از دیگر آثار این نویسنده که می توان نام برد "مروری بر صنعت حمل و نقل دریایی و بندری جهان در سال 2011 – گزارش آنکتاد -  RMT 2011"، "بررسی بازار بنادر کانتینری خاورمیانه و جنوب آسیا تا سال 2020 – گزارش شرکت مشاوره‏ای OSC" و "دانستنی های دریایی جهان" می باشد.  

لازم به ذکر است تهیه کتاب از طریق فروشگاه های اینترنی امکانپذیر است.  




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: