تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۲۷۶
تعداد بازدید: ۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
دبیر اجرایی سومین دوره جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت: امیدواریم با توجه به گستردگی برنامه های جشنواره امسال، شاهد پیشرفت جدی در پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه دریا باشیم.
به گزارش مارین نیوز، بهنام رضایی دبیر اجرایی سومین دوره جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در گفت و گویی با سایت ایران دریا به بررسی برنامه های این دوره از جشنواره پرداخت که در ادامه می خوانید. 

برنامه های سومین دوره جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در چه بخش هایی تدوین شده است؟
سومین دوره در موضوعات طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی، ایده بازار دریایی و بخش مسابقات جشنواره برنامه ریزی شده است. در بخش طرح ها و دستاوردهای فناورانه دریایی، طرح ها در حوزه های شرکتهای دانش بنیان دریایی، مراکز علمی و دانشگاه ها و ارگان ها و نهادهای دریایی تا هفته اول شهریور ماه دریافت می شود و کمیته داوری ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی تا پایان شهریور ماه به ارزیابی طرح ها می پردازد. در نهایت 9 طرح به عنوان برگزیده نهایی اعلام می گردد.
در بخش ایده بازار،با همکاری دانشگاه علوم دریایی نوشهر،ایده های فناورانه دریایی تا پایان شهریور ماه  دریافت می گردد. در این مسیر 3 کارگاه با عناوین” کارآفرینی، نواوری و تجاری سازی دریایی برای ایده پردازان” برگزار می گردد و به 11 ایده برتر جوایز ویژه اهدا می گردد.
در بخش مسابقات جشنواره، در حوزه دانشجویی، مسابقات شناورهای هوشمند با شرکت 30 تیم و تقدیر از 8 تیم برگزیده، مسابقات زیردریایی ROV با حضور 15 تیم و تقدیر از3 تیم برگزیده و در حوزه دانش آموزی به صورت مسابقات شناورهای کنترل ازراه دور و زیر سطحی با تقدیر از 9 تیم برتر برگزار خواهد شد.
همچنین در بخش جشنواره فیلم کوتاه و عکس دانشجویی، رقابت در 4 محور مرتبط با دریا و تقدیر از 12 نفر با همکاری دانشگاه هرمزگان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه دریایی امسال به چه شکل برگزار می گردد؟
نمایشگاه دستاوردهای دریایی جز برنامه های اصلی جشنواره امسال است. در این نمایشگاه، ارائه دستاوردهای شرکتهای دانش بنیان ، ارگان ها و نهادهای دریایی در مساحتی حدود2500 متر مربع و 80 غرفه انجام خواهد گرفت.
همچنین در این دوره، برگزاری "کارگاه ها و سخنرانی علمی” سه روز با همکاری ارگانهای دریایی در سه حوزه صنعتی، دانشجویی، دانش آموزی انجام خواهد شد.

در پایان چه توصیه ای برای شرکت کنندگان در جشنواره سوم دارید؟
از کلیه شرکت کنندگان و علاقمندان تقاضا می شود، برای اطلاع دقیق از برنامه های جشنواره، سایت ایران دریا و کانال تلگرام جشنواره را دنبال نمایند. امیدواریم با توجه به گستردگی برنامه های جشنواره امسال، شاهد پیشرفت جدی در پیگیری موضوعات مرتبط با حوزه دریا باشیم.

جدول خلاصه گزارش دبیرخانه سومین دوره جشنواره ملی دریا مسیر پیشرفت در زیر آمده است. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: