تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۱۹
تعداد بازدید: ۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اعلام کرد: پروژه های این اداره کل با اعتباری حدود یکهزار و ۸۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای بیش از 550 نفر هم اکنون آماده بهره برداری است که در هفته دولت سال جاری با حضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح می شوند.
‌به گزارش  مارین نیوز، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشستی با مدیران بندر شهید رجایی اظهار داشت: در راستای گرامیداشت هفته دولت سال ۹۶، پروژه های اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در بخش های سرمایه گذاری، عمرانی، فنی، بندری و دریایی آماده بهره برداری شده است.
اله مراد عفیفی پور مجموع هزینه صرف شده برای اجرای این پروژه ها را مبلغی قریب به ۱۸۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد  و گفت: اعتبار لازم برای اجرای این پروژه ها به طور عمده از محل منابع داخلی سازمان بنادر و تعدادی از آنها نیز از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی تأمین شده است .
وی ضمن برشمردن پنج پروژه‌ سرمایه گذاری در بزرگترین بندر تجاری ایران خاطرنشان کرد: نصب و راه اندازی یک دستگاه آب شیرین کن، تعمیرگاه مرکزی و موتورپول تجهیزات، ساخت دو پایانه نگهداری فرآورده های نفتی و یک پایانه لجستیک کالا و کانتینر از جمله مهم ترین پروژه‌های بندر شهید رجایی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۸۵ نفر، فراهم نموده است‌.
عفیفی پور همچنین با تشریح پروژه‌های دیگر آماده افتتاح در بندر شهید رجایی اضافه کرد: تعمیرات اساسی خطوط ۲ و ۷ ریلی محوطه داخلی بندر، تامین شناورهای خدماتی و امداد و نجات دریایی و پاکسازی پای اسکله ها به منظور تامین عمق مناسب و افزایش ظرفیت از جمله طرح های قابل افتتاح برای هفته دولت سال ۹۶ است.
وی در ادامه خارج سازی سه فروند مغروقه در نزدیکی جزیره لاوان، دهانه ورودی بندر شهید باهنر و ساحل سورو و همچنین تعمیرات اساسی و بهسازی سیستم کنترل ترافیک دریایی(VTS) خلیج فارس را از دیگر پروژه های دریایی و بندری قابل افتتاح در حوزه دریایی و بندری این استان برشمرد که علاوه بر افزایش ظرفیت عملیاتی، ارتقاء ایمنی در آب های تحت پوشش را نیز به همراه خواهد داشت.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: پروژه های اشاره شده در محدوده بنادر این استان از شرق تا غرب استان پراکنده هستند که در راستای توسعه یکنواخت سواحل، توجه به ایجاد اشتغال پایدار و رفع محرومیت از نوار ساحلی هرمزگان مورد بهره برداری قرار می گیرند.
عفیفی پور در پایان اظهار داشت: بهره برداری از این پروژه ها علاوه بر توسعه زیرساخت ها و ایجاد ظرفیت های جدید در بنادر استان، برای جمعیتی بالغ بر ۵۵۰ نفر نیز اشتغالزایی مستقیم به دنبال داشته است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: