تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۲۱
تعداد بازدید: ۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
‌مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: موج شکن چند منظوره گیشاب جهت احداث آبشیرین کن خورشیدی به منظور توسعه کشت گلخانه‌ای درمرحله واگذاری است و کاربری سایر موج شکن‌های چندمنظوره به مقاصد شیلاتی، پرورش ماهی در قفس، گردشگری دریایی و ورزش‌های آبی اختصاص خواهد یافت.
به گزارش مارین نیوز، مدیر‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید از پروژه‌های احداث موج شکن‌های چندمنظوره سواحل استان اظهار کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به عنوان متولی اصلی سواحل استان، در راستای تحقق اهداف اشتغال زایی، محرومیت زدایی، توزیع یکنواخت جمعیت در نوار ساحلی، توسعه گردشگری دریایی و اهداف پدافند غیرعامل در سواحل استان از سال ۱۳۸۷‌، احداث ۶ موج شکن چندمنظوره در سواحل استان را در دستور کار قرار داده است.
‌بهروز آقایی گفت: عملیات اجرایی این موج شکنها به اتمام رسیده و اخذ سند مالکیت اراضی پشتیبانی هر کدام به وسعت حدوداً ۱۹ هکتار نیز تحقق یافته است.
وی تصریح کرد: موج شکن گیشاب واقع در ۲۲ کیلومتری شرق چابهار با ۴ و نیم هکتار حوضچه و عمق آبخور ۳,۵ متر با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال به منظور احداث آبشیرین کن خورشیدی و توسعه کشت گلخانه‌ای به میزان ۳۰۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که مراحل واگذاری آن به بخش خصوصی در حال انجام است.
دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان افزود: کاربری سایر موج شکن‌های چندمنظوره به مقاصد شیلاتی، پرورش ماهی در قفس، گردشگری دریایی و ورزش‌های آبی اختصاص خواهد یافت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: