تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۳۱
تعداد بازدید: ۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
پل آلن میلیاردر مایکروسافت از کشف کشتی غرق شده حامل بمب هسته‌ای هیروشیما در اعماق دریای فیلیپین خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، پل آلن یکی از بنیانگذاران میلیاردر شرکت مایکروسافت، روز جمعه از کشف باقیمانده کشتی حامل بمب هسته‌ای در اعماق دریای فیلیپین  خبر داد که 72 سال پیش هیروشیمای ژاپن را با خاک یکسان کرد.
کشتی ایندیاناپولیس که در 30 جولای 1945 توسط زیردریایی ژاپن مورد هدف قرار گرفت و ظرف 12 دقیقه غرق شد، بزرگترین تلفات جانی در تاریخ نیروی دریایی آمریکا را رقم زد. این کشتی در آغاز جنگ جهانی دوم برای انجام ماموریت سری یعنی حمل دو بمب هسته‌ای برای تخریب هیروشیما و ناکازاکی ژاپن به دریا زد. 


پل آلن در بیانیه ای که در وب سایت خود منتشر کرد گفت: حادثه غرق شدن کشتی ایندیانا پولیس آمریکا حکایت از شجاعت و درایت مردانی دارد که در جنگ جهانی دوم سنگ تمام گذاشتند و می‌توان آن را از بزرگترین افتخارات ایالات متحده دانست. ما مردم آمریکا مدیون و سپاسگزار خدمه این کشتی برای شجاعت، فداکاری و مقاومت آنها در مواجهه با شرایط سخت هستیم. 
او در ادامه افزود: جستجو برای کشف باقیمانده لاشه این کشتی ادامه خواهد داشت و ما امیدواریم آنهایی که تاریخ آمریکا برایشان مهم است و همچون من به این ملوانان شجاع افتخار می‌کنند به تیم ما بپیوندند. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: