تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۳۶
تعداد بازدید: ۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
مدیرعامل شرکت صدرا : واگذاری‌ها و دست به دست شدن‌ها از دهه 80 تا کنون به شرکت صدرا آسیب‌های بسیاری وارد کرده و بدهی‌های زیادی روی دست این شرکت گذاشته است، به همین دلیل در بعضی پروژه ها عقب‌ افتادگی‌هایی وجود داشت که به سرعت در حال جبران این عقب‌افتادگی‌ها هستیم.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت صدرا با اشاره به فعالیت‌های شرکت صدرا در پارس جنوبی گفت: شرکت صدرا در فازهای 13، 22، 23، 24، 17 و 18 مشغول به کار است.
محمد رحیم دهقانی تصریح کرد: در فازهای 22، 23، 24 و 13 تعداد 8 سکو داریم که پیشرفت فیزیکی بین 80 تا 90 درصد دارند و امسال 4 سکو دو تا از فازها برای نصب به دریا می روند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر سکوها، 8 جکت داشتیم که این 8 جکت در سال های گذشته ساخته و نصب شده است، در خصوص جکتهای سه پایه نیز 4 عدد از این جکت ها سال گذشته نصب شده و 2 جکت نیز آماده نصب هستند.
به گفته دهقانی بخش فلر و پل ها نیز در جزیره صدرا و در بوشهر ساخته شده است که به مرور نصب می‌شود.
مدیرعامل شرکت صدرا اظهار کرد: در بخش خطوط لوله نیز هم اکنون در فاز 13 یک خط لوله را در حال انجام داریم که از 96 کیلومتر 85 کیلومتر لوله گذاری شده و مابقی نیز تا 10 روز آینده به اتمام خواهد رسید.
وی گفت: از فاز 22، 23 و 24 نیز یک خط به طول 96 کیلومتر احداث شده و آماده بهره برداری است و 2 خط لوله دیگر باقی است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای فاز 22، 23 و 24 و همچنین فاز 13 شرکت صدرا به صورت EPC مشارکت دارد ادامه داد: در خط لوله اخیر به طول تقریبی 220 کیلومتر همه متریال آماده شده که از طریق شناور شرکت تاسیسات دریایی در آینده نزدیک کار آن آغاز می شود و در واقع کار لوله گذاری هر 4 سکو به اتمام می رسد.
دهقانی با اشاره به امضای قرارداد با شرکت تاسیسات دریایی با وجود داشتن کشتی لوله گذار گفت: در بخش لوله گذاری از تاسیسات دریایی کمک گرفتیم و کار به آنها واگذار شد زیرا کشتی لوله گذار صدرا لنگر انداز است اما کشتی لوله گذار تاسیسات دریایی این گونه نیست و کار با سرعت بیشتر انجام می شود.
وی افزود: شرکت صدرا در واگذاری‌ها و دست به دست شدن‌ها از دهه 80 تا کنون آسیب‌های زیادی دیده است و بدهی‌های زیادی روی دست این شرکت گذاشته شده است، به همین دلیل در بعضی پروژه ها عقب‌ افتادگی‌هایی وجود داشت که به سرعت در حال جبران این عقب‌افتادگی‌ها هستیم.
مدیرعامل صدرا افزود: بر همین اساس ترجیح دادیم برای تسریع در اجرای پروژه‌های پارس جنوبی از ظرفیت خالی دیگر شرکت‌ها نیز کمک بگیریم. این کار ممکن است سود زیادی برای صدرا نداشته باشد اما باعث حفظ منافع ملی و تسریع در برداشت از میدان مشترک پارس جنوبی خواهد شد.
دهقانی با اشاره به فاز 17 و 18 گفت: در این فاز نیز دو جکت، دو سکو و دو خط لوله بین فازی نیز وجود دارد، که ما به صورت مستقیم با POGC قرارداد داشتیم. ساخت سکوها بالای 70 درصد پیشرفت دارد، همچنین خطوط لوله را اجرا کرده و سه پایه‌ها را ساخته و نصب کردیم، همچنین از دو سکوی دیگر یکی تا آخر امسال تکمیل و یک سکو سال آینده نصب می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: وزن تقریبی هر سکو 2500 تن است و وزن متعلقات هر سکو 3200 تن است که برخی ها تا 90 درصد پیشرفت دارد، ضمن اینکه در بهمن سال گذشته یکی از سکوهای فاز 17 و 18 را نیز نصب کردیم.
وی با اشاره به دیگر فعالیت های شرکت صدرا گفت: در حال حاضر صدرا در دو بخش کشتی سازی و فراساحل و حوزه نفت و گاز کار می‌کند که در بخش سکوسازی 10 سکو در حال ساخت داریم و 30 سازه دریایی متعلق به این سکوها که بخشی نصب و مابقی نیز در حال نصب است.
دهقانی تصریح کرد:در بخش سکو سازی شرکت صدرا زیر ساخت خوبی دارد و در جزیره صدرا آمادگی داریم که پروژه های متعددی را اجرا کنیم.
وی در ادامه با اشاره به بخش کشتی سازی گفت: در خصوص کشتی سازی نیز در بوشهر تا ظرفیت ساخت حداکثر 150 هزار تن را داریم، مانند ساخت نفتکش 113 هزار تنی که برای کشور ونزوئلا را در جزیره صدرا ساخته شده است. در سایت نکا نیز ظرفیت یارد صدرا قابلیت ساخت کشتی تا 10 هزار تن (DWT) را داریم که با شرکت های کشتیرانی و نفتکش در حال مذاکره هستیم که سفارش کار بگیریم.


منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: