تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۳۷
تعداد بازدید: ۱۵۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶
معاون فناوری، توسعه و تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش: در راستای ارتقاء جایگاه علمی هنرستان‌های علوم دریایی‌ کشور به عنوان یک برند معتبر جهانی، طبق تفاهم نامه منعقده بین وزارت آموزش و پرورش و مؤسسه استاندارد بین المللی ایزو در سوئیس، استاندارد سازی هنرستان های دریایی کشور آغاز خواهد شد.
به گزارش مارین نیوز، معاون فناوری، توسعه و تجهیز دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه دوره‌های آموزشی تأمین مدرسی کشوری کتاب‌های تازه تألیف پایه یازدهم فنی و حرفه‌ای رشته‌های علوم دریایی در رشت، گفت: با توجه به مسئولیت‌های تعریف‌شده در قانون باید رشته‌های مورد نیاز جامعه را تعریف و برای دانش آموزان در مدارس ارائه کند.
علی علی‌نژاد تصریح کرد: با توجه به نیازهای حوزه دریایی کشور، از سال 1362 برنامه ریزی برای ایجاد اولین دوره آموزش علوم و فنون دریایی در هنرستان شهید خدادادی بندرانزلی در گیلان آغاز شد و  این هنرستان از سال 1363 به عنوان نخستین هنرستان علوم دریایی در کشور شروع به کار کرد و تاکنون دفتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و دفتر تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش با کمک و مشارکت تمامی ارگان‌های دریایی شامل نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه پاسداران، سازمان بنادر و کشتیرانی و سازمان شیلات موفق به راه اندازی هنرستان های دریایی در تمامی هفت استان ساحلی کشور شده‌اند.
علی‌نژاد در ادامه افزود: در راستای ارتقاء جایگاه علمی هنرستان‌های علوم دریایی‌کشور به عنوان یک برند معتبر جهانی، طبق تفاهم نامه منعقده بین وزارت آموزش و پرورش و مؤسسه استاندارد بین المللی ایزو در سوئیس، استاندارد سازی هنرستان های دریایی کشور آغاز خواهد شد و در نخستین مرحله، به عنوان نمونه، هنرستان شهید خدادادی بندر انزلی که اوّلین و قدیمی ترین هنرستان علوم دریایی کشور نیز است در آینده نزدیک با استانداردهای مؤسسه ایزو منطبق می شود.
لازم به ذکر است دوره‌های آموزشی تأمین مدرسی کشوری کتاب های تازه تألیف پایه یازدهم فنی و حرفه‌ای رشته های علوم دریایی با حضور حدود 25 نفر از هنرآموزان هفت استان حاشیه دریای کشور برای دروس شایستگی های فنی دریانوردی، ماهیگیری، جوشکاری برق و گاز و طراحی سیم کشی به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مرکز آموزش‌های تخصصی نیروی دریایی باقر العلوم رشت و مرکز آموزش نیروی دریایی و هنرستان شهید خدادادی بندر انزلی در استان گیلان به مدت یک هفته در حال برگزاری است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کارشناس سیستم های مدیریت کیفیت
|
United States
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
0
0
سلام
جناب آقای علی نژاد
بیش از یک دهه از طراحی و استقرار نظام های مدیریت و از جمله نظام مدیریت کیفیت در ایران می گذرد و تعداد قابل توجهی از شرکت های بزرگ با اهداف و انگیزه های متفاوت و در فضای متنوعی از جبر و اختیار محیطی و یا نشات گرفته از منافع ذی نفعان، با کسب گواهی ها و جوایز مختلف توسعه و تعالی در جهت جلب توجه و حمایت ذی نفعان و پیشبرد برنامه های بهبود با استفاده از ابزارها و روش های مختلف فنی و مدیریتی گام هایی برداشته و بر این اساس بخشی از منابع انسانی، تجهیزات و سرمایه ای خود را در این مسیر صرف نموده اند.
اما آیا از خود پرسیده اید که چرا در بر همان پاشنه می چرخد و سطح کیفیت کالاها و محصولات و خدمات ایرانی کماکان رشدی نداشته است؟
زیرا اغلب استقرار دهندگان و متولیان امر سیستمهای مدیریت کیفیت عین جنابعالی نه تنها برداشت اشتباهی از این سیستم ها دارند بلکه راه را برای استقرار و گواهی به بیراهه می روند.
و آنهم این است :
نگرش صرفا تبلیغاتی به اینگونه سیستم ها : نگرش صرفا تبلیغاتی به این سیستم ها می تواند فقط ظاهر کار را پوشش دهد لذا کارآمدی سیستم ها را زیر سوال می برد .
طرح جنابعالی و حوزه تحت پوشش فقط یک طرح تبلیغاتی است اگر علاقه مندید که این مهم کامل شکل بگیرد ره حل آن اعتماد به شرکتهای مشاوره و گواهی دهنده ایرانی است.
قرارداد شما با مؤسسه استاندارد بین المللی ایزودر سوئیس، صرفا یک قرارداد تجاری به نفع شرکت خارجی است که منابع آموزش و پرورش مظلوم را تلف خواهد کرد.
جناب علی نژاد
استانداردهای بین المللی به تعبیر جنابعالی همانی هستند که موسسات ایرانی هم آنها را به خوبی طراحی و اجرا می کنند.
چرا جنابعالی وقتی با شرکتهای ایرانی مذاکره می کنید می گویید بودجه نداریم و فی سبیل الله باید این کار انجام شود اما با موسسات خارجی به راحتی قرارداد می بندید
لطفا قرارداد و مبلغ آن را منتشر نمایید
در ضمن اینگونه خدمات هم مشمول قانون حداکثر توان داخل است و قرارداد منعقده قاعدتا غیر قانونی است لطفا به متن قانون مراجعه نمایید زیرا هم شما یک بخش دولتی هستید و هم این خدمات کاملا در ایران قابل ارائه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: