تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۵۰
تعداد بازدید: ۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: با داشتن سه استان ساحلی در شمال و ۴ استان بزرگ ساحلی در جنوب کشور، ظرفیت فوق العاده ای در زمینه تولید آبزیان در کشور داریم اما متاسفانه اقدامات کارآمدی در این راستا اتخاد نمی‌شود.
به گزارش مارین نیوز، علی ابراهیمی درباره وضعیت تولید آبزیان دریایی در کشور، گفت: تولید آبزیان دریایی با توجه به موقعیت ژئوپولتیکی کشور از نظر مقیاس دریایی و مسیر ارتباطی مناسب برای ترانزیت آبزیان دریایی نیازمند اقدامات جامع برای حمایت از  تولید کننده  داخلی است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تصریح کرد: برای استفاده از مزیت اقتصادی دریا نیازمند نقشه راه برنامه ریزی شده مدون هستیم تا با افزایش تولید آبزیان دریایی علاوه براشتغال زایی، تامین بازار مصرفی در ریل صادرات نیز با رعایت استانداردهای بین المللی  مثمر ثمر عمل کنیم.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بسیاری ازکشورهای دنیا  با مرز ساحلی کمتر توانسته اند در تولید آبزیان دریایی علاوه برحیطه داخلی در زمینه ارزآوری و صادرات نیز عملکرد مناسبی داشته باشند و این درحالی است که ما در شمال کشور آنطورکه باید نتوانستیم شرایطمان را در تولید آبزیان حفظ کنیم و نمونه بارز آن خاویار است که نه تنها تولید خاویار را توسعه ندادیم بلکه در تولید این ماهی خاویاری نیز عقب گرد داشته ایم.
وی ادامه داد: ما با داشتن سه استان ساحلی در شمال و 4 استان بزرگ ساحلی در جنوب کشور ظرفیت فوق العاده ای در زمینه تولید آبزیان در کشور داریم اما متاسفانه اقدامات کارآمدی در این راستا اتخاد نمی‌شود.
ابراهیمی در گفت و گو با خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه واردات گسترده تیلاپیا مانعی برای جان گرفتن نفس ماهی داخلی است، یادآورشد: کاهش  تولید خاویار در طی 30 الی 40 ساله نیم  الی یک درصدی شد.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، یادآور شد: به جای واردات گسترده آبزیان دریایی از جمله ماهی پرورشی تیلاپیا می توان با حمایت از تولید داخلی توسعه پروش ماهی در کشور را نیز به شرایط ایده ال رساند./


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: