تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۵۳
تعداد بازدید: ۱۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
"روند فناور یهای دریایی جهانی" توسط Lloyd’s Register, QinetiQ و دانشگاه ساوتهمپتون، با هدف کمک به ذینفعان دریا برای درک فرصت های بلند مدتی که با این تغییرات فناوری به وجود می آید، نوشته شده است و ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی باتوجه به نقش صنایع و فناوری های دریایی در آینده بشریت و جایگاه آن در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های کلان کشور اقدام به ترجمه این کتاب کرده است.
به گزارش مارین نیوز، در سال های اخیر فناوری ها با سرعتی بیش از پیش توسعه یافته و پیش بینی میشود این روند در آینده نیز ادامه پیدا کند. هیچ نشانه ای مبنی بر توقف روند توسعه فناوری ها طی 15 سال آینده و یا گرایشی برای معکوس شدن ماهیت فزاینده ویکپارچه برنامه های کاربردی فناوری وجود ندارد. با توجه به گستردگی انقلاب فناوری،نقش این موضوع در کشتیرانی تجاری، نیروی دریایی و فضای اقیانوس متفاوت تراست. 
کتاب روندهای فناوری دریایی جهانی، توسط Lloyd’s Register, QinetiQ و دانشگاه ساوتهمپتون، با هدف کمک به ذینفعان دریا برای درک فرصت های بلندمدتی که با این تغییرات فناوری به وجود می آید، نوشته شده است. امید است که این موضوع انگیزه ای برای کسانی باشد که در کارآفرینی و ایجاد ثروت، نقش مهمی را در اقتصاد روبه رشد جهان ایفا می کنند. 
این کتاب یک فراخوان برای اقدام در مورد کشتیرانی جهانی، نیروی دریایی و صنایع مرتبط با فضای اقیانوسی است. فناوری های مرتبط در این سه بخش می توانند آینده ای مرفه، امن، پایدار و مطمئن را برای بشر فراهم آورند. در این کتاب سعی شده، روند فناوری های دریایی طی 15 سال آینده تحلیل و بررسی شود. بیش از 56 فناوری اصلی که پیش بینی میشود طی 15سال آینده توسط کشتیرانی تجاری، نیروی دریایی و فضای اقیانوس توسعه یابند، مورد بررسی قرار گرفته است. از این تعداد، 18 فناوری که بالاترین امتیاز را بر اساس تجاری بودن، قابلیت عرضه در بازار و مهم تر از همه، تأثیر تحول آفرینی آن ها در بخشهای مربوطه، کسب نموده اند، برای تجزیه و تحلیل بیشتر انتخاب شده است. این 18 فناوری شامل رباتیک ها، حسگرها، تجزیه وتحلیل داده های بزرگ، نیروی محرکه و سیستم رانش، مواد پیشرفته، کشتی های هوشمند، سیستم های هوشمند، تولیدپیشرفته، تولید انرژی پایدار، کشتی سازی، جذب و ذخیره سازی کربن، مدیریت انرژی، جنگ سایبری و الکترونیک، بیوتکنولوژی دریایی،تعامل انسان و کامپیوتر، استخراج معادن از اقیانوس ها، افزایش توا نانسانی و ارتباطات است. در هر بخش، هشت فناوری برایبررسی تأثیرات تحو ل آفرینی آن ها، چه به صورت جداگانه و چه ترکیبی انتخاب شده اند. هر فناوری از چهار دیدگاه ذیل مورد بررسیقرار گرفته است:
  • توضیح مختصر توسط ارائه دهنده فناوری که مایل به فروش آن به یک خریدار بالقوه است.
  • توضیح مختصر یک مورد کسب و کار توسط یک خریدار که مایل به افزایش سرمایه ازسوی یک سرمایه گذار است.
  • ارزیابی توسط یک سرمایه گذار در مورد ریسک و عدم قطعیت.
  • بررسی تأثیرات تحول آفرین فناوری. 
ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی باتوجه به نقش صنایع و فناوری های دریایی در آینده بشریت و جایگاه آن در سیاست گذاری ها و تصمیم گیری های کلان کشور اقدام به ترجمه کتاب "روند فناور یهای دریایی جهانی "کرده است. امید است که مطالب ارائه شده در این کتاب برای جامعه دریایی کشور مفید واقع شود و بسترسازی مناسب در جهت بالفعل نمودن پتانسیل عظیم فناوری های دریایی در کشور را فراهم نماید.
 

جهت دریافت فایل کتاب "روند فناوریهای دریایی جهانی" کلیک کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: