تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۵۷
تعداد بازدید: ۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
مرکز فعالیت سامانه فضایی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا (SPAWAR) می‌خواهد از یک سیستم شارژ بیسیم برای نیرودهی به زیر دریایی‌ها استفاده کند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از آرتیکل، زیر دریایی‌های بدون سرنشین نقش مهمی در عملیات‌های نظامی بازی می کنند، از این وسایل برای شناسایی مین و نقشه برداری کف اقیانوس‌ها استفاده می‌شود اما آنها اغلب برای شارژ باتری‌های خود دچار دردسر می‌شوند زیرا ناچار هستند که برای شارژ مجدد به سطح آب یا به خشکی بیایند.
پروژه شارژ بیسیم با یک نمایش پایه آغاز شد و وین لیو مدیر این پروژه توانست یک طرح مفهومی را اجرا کرده و یک پد که در کیسه پلاستیکی بود را با تلفن همراه خود شارژ کند.
این طرح به قدری با موفقیت و استقبال مواجه شد که SPAWAR را بر آن داشت تا استانداردهای مورد نیاز برای ایجاد زیردریایی‌های قابل شارژ از راه دور را مورد بررسی قرار دهند.
مقامات SPAWAR اظهار کردند: "در حال حاضر، اگر نیروی دریایی یک وسیله نقلیه زیر آبی و انواع مختلفی از شارژرها را خریداری کند، فقط با آن نام تجاری یا نوع خاص کار خواهد کرد. اما ما به دنبال عناصر رایجی هستیم که بتوان با استفاده از آنها تمام وسایل نقلیه زیر آب را مجددا شارژ کرد."

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: