تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۵۹
تعداد بازدید: ۱۷۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی از ساخت جدیدترین شناور چند منظوره مقابله با آلودگی نفتی در دریا خبر داد و گفت: این شناور نیمه آذرماه امسال به آب انداخته می‌شود.
به گزارش مارین نیوز از سازمان بنادر و دریانوردی، مدیرکل تامین و مهندسی تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این خبر افزود: این شناور علاوه بر جمع آوری انواع آلودگی های نفتی در دریا توسط اسکمیرهای تعبیه شده در بدنه شناور، قابلیت اطفای حریق، جمع آوری و ذخیره سازی زباله ها و سایر مواد جامد شناور در آب را هم دارد. 
فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به قابلیت جمع آوری مواد نفتی در آب های کم عمق توسط این شناور، درخصوص سایر امکانات شناور تخصصی مقابله با آلودگی های نفتی در دریا گفت: شناور در دست ساخت جمع آوری کننده آلاینده های نفتی (ORV)، علاوه بر مجهز بودن به یک عرشه مخصوص برای تخلیه و بارگیری تجهیزات خاص یا پرسنل به هلی کوپتر، دارای امکانات بیمارستانی و تجسس و نجات دریایی نیز است. 
وی با بیان اینکه هدف سازمان بنادر از ساخت این شناور، توسعه امکانات مقابله با آلودگی ها نفتی در خلیج فارس و دریای عمان است، بیان کرد: شناور چند منظوره مقابله با آلودگی های نفتی، بر اساس کنوانسیون مقابله با آلودگی های در دریا OPRC و پروتکل مقابله با مواد شیمیایی در دریا (OPRC HNS) و سامانه ملی مقابله با آلودگی در دریا توسط سازمان بنادر در دست ساخت است. 
کوهساری با بیان اینکه ۶ تیم کاری در بخش مختلف تکمیل و راه اندازی این شناور فعال هستند، پیش بینی کرد با تأمین تجهیزات از خارج، حداکثر تا نیمه آذر ماه امسال این شناور جهت آزمایش یک هفته ای در ساحل و دریانوردی به آب انداخته شود. 
وی طول این شناور را ۵۵ متر اعلام کرد و گفت: عرض آن ۱۳متر و آبخور آن ۳.۹۵ متر با سرعت ۱۶ نات است و به آخرین تجهیزات ناوبری پیشرفته مجهز شده است.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
مارين نيوز جان،
کجا ساخته شده؟
پاسخ ها
مارین نیوز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
این شناور در یارد ایزوایکو توسط شرکت بوت سرویس ایران در حال ساخت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: