تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۶۰
تعداد بازدید: ۲۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران: فعالیت گسترده شرکت موجب شده تا در دولت یازدهم برداشت از میادین نفتی مشترک به نحو چشمگیری افزایش یابد و از تعداد ۱۹۳ حلقه چاه نفت و گاز حفاری و تکمیل شده در سال ۹۵، ۵۷ حلقه در قالب پروژه های کلید در دست در میادین مشترک در مناطق خشکی و دریایی کشور بوده است.
به گزارش مارین نیوز، قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در تشریح فعالیت های این شرکت به مناسبت بزرگداشت هفته دولت، افزود: فعالیت گسترده شرکت موجب شده تا در دولت یازدهم برداشت از میادین نفتی مشترک به نحو چشمگیری افزایش یابد.
محمد رضا تاکایدی اظهار کرد: به عنوان مثال از تعداد ۱۹۳ حلقه چاه نفت و گاز که در سال ۹۵ حفاری و تکمیل شد، ۵۷ حلقه در قالب پروژه های کلید در دست در میادین مشترک در مناطق خشکی و دریایی کشور بوده است.
تاکایدی گفت: در ابتدای دولت یازدهم، مدیریت ارشد شرکت به طور کتبی و شفاهی آمادگی این شرکت را برای حضور بیشتر در پروژه های کلید در دست (EPD) در میادین نفتی آزادگان و یاران جنوبی و سایر میادین غرب کارون اعلام کرد که مورد تایید و استقبال وزیر نفت قرار گرفت.
وی در ادامه به حفاری و تکمیل ۳+۴۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی و ۱۳ حلقه در میدان نفتی یاران جنوبی اشاره و افزود: هم اکنون نیز حفاری ۲۰ حلقه چاه دیگر در موقعیت میدان آزادگان جنوبی در دست اجرا است.
قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: در زمان حاضر ۹ دستگاه حفاری خشکی و دریایی این شرکت در حفاری میادین مشترک شامل میدان های نفتی آزادگان جنوبی و آذر و فازهای ۱۴ و ۱۷ طرح توسعه میدان گاز پارس جنوبی در مدار عملیات قرار دارند.
تاکایدی در زمینه عملکرد امسال این شرکت نیز توضیح داد: با تلاش مجموعه کارکنان در بخش های عملیاتی و پشتیبانی از ابتدای فروردین تا چهارم شهریور ماه جاری در مجموع ۶۸ حلقه چاه نفت و گاز تکمیل و در این مدت بیش از ۱۲۱ هزار متر حفاری به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: از تعداد چاه های حفر شده ۱۰ حلقه شامل پنج حلقه توسعه ای و پنج حلقه تعمیری در میادین مشترک تکمیل و برای بهره برداری تحویل کارفرما شد.
تاکایدی همچنین تعداد خدمات فنی و تخصصی ارائه شده به چاه های نفت و گاز را در این مدت افزون بر سه هزار و ۶۳۰ مورد عنوان کرد و گفت: این خدمات به طور عمده در هنگام عملیات حفاری و تکمیل چاه و چاه های در حال تولید ارائه می شود.
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری با اشاره به اینکه این شرکت هم اکنون بالغ بر ۱۷ هزار نیروی ماهر و کارآمد و افزون بر ۷۰ دستگاه حفاری خشکی و دریایی دارد، تصریح کرد: توان بالای متخصصان و تجهیزات لازم در بخش های عملیاتی و فنی تخصصی سبب شده که بخش عمده عملیات حفاری و خدمات جانبی این صنعت در کشور از سوی شرکت ملی حفاری به شرکت های متقاضی ارائه شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: