تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۷۰
تعداد بازدید: ۱۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان بنادر با اشاره به‌ بررسی و مطالعه نصب ردیاب روی شناورهای سنتی از ۸ ماه پیش‌، از ارزیابی ردیاب‌ها ‌از نظر ارسال اطلاعات مکان‌یابی‌ خبر داد و گفت: این ردیاب‌ها تأییدیه فاوا و معاونت دریایی را اخذ کرد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به همکاری سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه مبارزه با قاچاق سوخت، اظهار داشت: در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انضباط‌بخشی به تردد و توقف شناورها و تجهیز شناورها به سامانه فنی ردیاب و کنترل مصرف سوخت بر مبنای مسافرت طی شده، از مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی اعلام شده است.
حمیدرضا آبایی اظهار داشت: در بحث ردیابی شناورها، در حال حاضر همه شناورهای تجاری به سیستم کنترل‌ و ردیاب مجهز هستند و فقط شناورهای سنتی باید به ردیاب مجهز شوند، ضمن آنکه در حوزه شناورهای صیادی نیز نصب ردیاب دنبال می‌شود.
آبایی افزود: با هماهنگی سازمان شیلات، دریابانی و نیروهای نظامی و انتظامی، شناورهای سنتی و صیادی به تجهیزات ردیاب مجهز خواهند شد.
وی گفت: این تجهیزات از نظر ارسال اطلاعات مکان‌یابی، مورد ارزیابی فنی قرار گرفته‌اند و تأییدیه فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) و معاونت امور دریایی اخذ شده است و ما قابلیت این را داریم که اطلاعات شناورها را در سازمان مرکزی داشته باشیم.
آبایی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی زیرساخت‌های نصب ردیاب روی 4 هزار شناور سنتی نظیر لنج‌ها را فراهم‌ کرده است‌ افزود: حدود 8 ماه است که در حوزه تجهیز شناورهای سنتی و صیادی به ردیاب در حال بررسی و مطالعه هستیم و در این باره با ستاد مبارزه با قاچاق همکاری مناسبی داریم.
مدیرکل فناوری اطلاعات سازمان بنادر و دریانوردی افزود: البته سازمان شیلات در حال نصب ردیاب در شناورهای صیادی است و در شناورهای سنتی هم با همکاری دریابانی، ‌ستاد مبارزه با قاچاق و نیروی انتظامی با سازمان بنادر، این کار انجام خواهد شد.
بر اساس این گزارش طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، «انضباط‌ بخشی به تردد و توقف شناورها» و «تجهیز شناورها به سامانه فنی ردیاب و کنترل مصرف سوخت بر مبنای مسافرت طی شده» از وظایف وزارت راه و شهرسازی و ارگان‌‌های تابعه عنوان شده است.
در حال حاضر تعداد 4 هزار شناور سنتی در بخش تجاری‌ نظیر لنج‌ها داریم، ضمن آنکه 4 هزار فروند شناور صیادی که ساختار سنتی دارند هم در دریا فعالیت می‌کنند که شناورهای سنتی هنوز به ردیاب مجهز نیستند اما شناورهای صیادی با همکاری شیلات در حال تجهیز به ردیاب هستند.
پس از تکمیل نصب ردیاب روش شناورها، اطلاعات و دیتاهای حاصل از این سیستم شناورهای صیادی هم نظیر دیگر شناورها، ابتدا برای سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی دریایی کشور و سپس ‌ناجا، شرکت پالایش و پخش، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و دیگر ارگان‌‌های مرتبط ارسال می‌شود.
نیروی انتظامی از طریق شرکت ناجی در حال ساخت این سیستم‌های ردیاب است‌.



منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: