تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۷۱
تعداد بازدید: ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد که هند باید برای انتقال گاز ایران از طریق یک خط لوله زیر دریا و از طریق عمان تلاش کند تا بتواند خوراک نیروگاه ها، کارخانجات کود شیمیایی و فولاد سازی خود را تامین کند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از پایگاه خبری انرژی اینفراپست، نتایج یک مطالعه جدید که توسط موسسه آسوچام هند منتشر شده نشان می دهد که این کشور باید برای انتقال گاز ایران از طریق یک خط لوله زیر دریا و از طریق عمان تلاش کند تا بتواند خوراک مورد نیاز نیروگاه ها، کارخانجات کود شیمیایی و فولاد سازی خود را به شکلی سازگار با محیط زیست و ارزان تامین نماید.
در این گزارش که با عنوان «خط لوله زیر دریای خاورمیانه به هند- یک شرایط مساعد برای همگان» آمده است: احداث یک خط لوله زیر دریا در مسیر ایران-عمان- هند تولید کنندگان و مصرف کنندگان گاز را مستقیما به یکدیگر متصل خواهد کرد. این خط لوله می تواند تمام مسائل و موانع ژئوپلتیک را دور بزند. این خط لوله همچنین منجر به رقابت های گازی بیشتر و ایجاد یک قطب گازی واقعی خواهد شد.
در گزارش موسسه آسوچام آمده است: هند در نهایت می تواند به منطقه خلیج فارس که بیش از ۷ میلیون هندی در آن ساکن هستند متصل شود.
در طی سال مالی ۱۷-۲۰۱۶، هند ۵۵ هزار و ۵۳۴ میلیون متر مکعب گاز مصرف کرد که ۲۴ هزار و ۶۸۶ میلیون متر مکعب آن از کشورهای دیگر وارد شد. هند هم اکنون چهارمین وارد کننده بزرگ گاز جهان به شمار می رود که بخش عمده آن از قطر تامین می شود.
این مطالعه حاکی است، هند باید در طی ۵ سال آینده، رویکرد قوی تر و فعالانه تری در ساخت حداقل یک خط لوله گازی چند ملیتی اتخاذ کند.
«هیچ کارخانه کود شیمیایی جدیدی احداث نشده است. چند کارخانه ورقه های فولادی و لوله های فولادی وجود دارد که می تواند از احداث این خط لوله منتفع شود.»


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: