تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۷۶
تعداد بازدید: ۱۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی تفاهمنامه گسترش همکاری امضا کردند.
امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریاییبه گزارش مارین نیوز، تجسس و مقابله با آلودگیهای دریایی از مهمترین مفاد این تفاهمنامه است که همزمان با روز جهانی دریانوردی به امضای امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش و محمد راستاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به امضا رسید.
علی‌اکبر مرزبان مدیرکل امور دریانوردان در خصوص جزئیات این تفاهم نامه گفت: قرار است به استناد این تفاهم‌نامه سازمان بنادر در همکاری با نیروی دریایی ارتش مقابله با آلودگی در دریاها و آب‌های ساحلی را در دستور کار قرار دهد.
 
آغاز مراسم روز جهانی دریانوردی و تقدیر از دریانوردان برتر
مراسم روز جهانی دریانوردی با حضور جمعی از مسئولان وزارت راه و شهرسازی، نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، شرکت ملی نفتکش و سازمان بنادر و دریانوردی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با شعار "پیوند‌دهنده کشتی‌ها، بنادر و مردم" برگزار شده است.
در این مراسم از ۲۹ دریانورد برتر کشور قدردانی خواهد شد.
شعار روز جهانی دریانوردی امسال طبق تأکید سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) «پیوند‌دهنده کشتی‌ها، بنادر و مردم» است.
حدود یک سوم مرزهای کشور آبی است، ۹۳ درصد از واردات و ۷۸ درصد از صادرات ایران از طریق بنادر صورت می‌گیرد.
بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دریانورد روی کشتی‌ها و اقیانوس‌ها در سراسر جهان مشغول به کار هستند و بیش از ۸۵ تجارت جهانی ازطریق دریا صورت می‌پذیرد که اهمیت کار دریانوردان را نشان می‌دهد.
برای توسعه پایدار در دریا‌ها که مورد نظر سازمان جهانی دریانوردی است و برای از بین بردن فقر، نقش بنادر و حمل و نقل دریایی و به دنبال آن نقش و تلاش دریانوردان، دارای اهمیت است. 
توسعه مدنظر در حوزه دریا وابسته به شغل‌ها و صنایع جانبی وابسته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: