تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۸۰
تعداد بازدید: ۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
وزیر امور خارجه افغانستان از هند خواست تا در توسعه بندر استراتژیک چابهار ایران که هدف آن تقویت مسیر تجاری هند به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه است، تسریع کند.
به گزارش مارین نیوز به نقل از آسوشیتد پرس، وزیر امور خارجه افغانستان از هند خواست تا در توسعه بندر استراتژیک چابهار ایران که هدف آن تقویت مسیر تجاری هند به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه است، تسریع کند.
این بندر به هند اجازه می دهد تا بدون عبور از خاک پاکستان کالاهای خود را از طریق دریا به بازار افغانستان صادر کند. پاکستان در حال حاضر به هند اجازه نمی دهد از طریق خاکش کالاهای هندی به افغانستان صادر شوند.
سال گذشته هند متعهد شد 500 میلیون دلار برای توسعه بندر چابهار و مسیرهای ریلی و جاده ای مرتبط با آن هزینه کند.
سوشما سواراج وزیر امور خارجه هند در پاسخ به این درخواست گفت، هند به توسعه این بندر سرعت خواهد بخشید و عرضه گندم به افغانستان از طریق این بندر را در طی هفته های آینده آغاز خواهد کرد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در استراتژی جدید خود در قبال افغانستان که ماه گذشته اعلام شد، از هند خواسته تا کمک بیشتری به توسعه افغانستان صورت دهد.
صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه افغاستان همچنین در ماه ژوئن از هند خواسته بود تا یک کوریدور حمل و نقل هوایی برقرار شود تا دسترسی بیشتری برای کالاهای افغانی در بازار هند فراهم گردد.
سواراج که در دهلی میزبان ربانی است به خبرنگاران گفت که هند و افغانستان توافق کرده اند که یک «شراکت توسعه ای جدید» با حفظ اولویت های افغانستان ایجاد کنند.


منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: