تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۳۹۴
تعداد بازدید: ۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
مدیرکل شیلات گیلان از نصب سه هزار و 500 تن قفس پرورش ماهی در دریای خزر تا دو ماه آینده در سواحل این استان خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه ابتدای انقلاب اسلامی سرانه مصرف آبزیان یک کیلوگرم در کشور بود، گفت: اکنون سرانه مصرف آبزی در کشور به ۱۰ کیلو و ۶۰۰ گرم رسیده و بیش از ۱۰ برابر شده است.
اسحاق شعبانی پرورش ماهی در قفس در دریا را یکی از موضوع‌های مهم در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: سازمان شیلا ت در سال ۹۴ طبق مصوبه دولت در راستای تولید بیشتر آبزیان، فرآوری و صادرات ماهی اقدام به صدور مجوز و نصب قفس پرورش ماهی در دریا کرد.
مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه تعداد ۹۵ نفر برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا اعلام آمادگی کردند، یادآور شد: توانمندی ۸۲ نفر احراز شده، ۱۶ نفر پروانه تأسیس گرفتند و برای ۲۲ نفر موافقت اصولی صادر شده است.
شعبانی از نصب هشت حلقه قفس پرورش ماهی در دریا به ظرفیت ۵۰۰ تن در بندر کیاشهر خبر داد و بیان کرد: ۱۶ حلقه قفس پرورش ماهی در دریا به ظرفیت یک‌هزار تن در انزلی نصب شده است.
وی با اشاره به نصب ۱۰ حلقه قفس ۱۰۰ تنی پرورش ماهی در تالش، متذکر شد: تا دو ماه آینده پیش‌بینی می‌شود ظرفیت پرورش ماهی در قفس در دریای خزر در گیلان به سه هزار و ۵۰۰ تن برسد.
مدیرکل شیلات گیلان، عدم وجود سایت پشتیبان را بزرگ‌ترین مشکل برای پرورش ماهی در قفس در استان دانست و بیان کرد: تاکنون در مورد مذکور موفقیتی وجود نداشته است.
شعبانی با بیان اینکه سایت اسلکه بندر کیاشهر دارای مشکلات زیست‌محیطی است، اظهار کرد: سومین سایت به منظور پرورش ماهی در قفس در منطقه چمخاله در نظر گرفته شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: