تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۰۰
تعداد بازدید: ۱۹۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید هیئت مدیره شرکت نفت خزر مطرح شد: اکتشاف، تولید و توسعه در خزر و جذب فرصتهای سرمایه گذاری خارجی در حوزه آب عمیق از زوایای مختلف در حال بررسی است.
به گزارش مارین نیوز، مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم هیئت مدیره شركت نفت خزر با حضور دیگر اعضاء هیات مدیره انجام شد. با توجه به عضویت سیدصالح هندی در هیئت مدیره شركت ملی نفت ایران، سید عبدالجلیل رضوی به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره شركت نفت خزر تعیین و معرفی گردید.


در این جلسه سید صالح هندی با اشاره شرایط خاص حاكم بر خزر گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط مدیریت جدید شركت نفت خزر در چند ماه گذشته، رویكردهای قبلی نسبت به فعالیت در خزر كاملاً تغییر یافته است و با انجام اقدامات اصلاحی، تحولات قابل توجهی در ابعاد مختلف روی داده است. 
وی نقش مدیرعامل و همراهی و تلاش سایر متخصصان شركت نفت خزر را در ایجاد این رویكرد جدید حائز اهمیت دانست و گفت: با ایجاد فضای تعاملی و نگاه ویژه به جذب فرصتهای سرمایه گذاری خارجی در حوزه آب عمیق حتماً در آینده ای نزدیك شاهد اتفاقات مهمی در حوزه خزر خواهیم بود. 
مدیر اكتشاف شركت ملی نفت ایران انعقاد تفاهم نامه های اجرایی با شركت های معتبر خارجی و داخلی را از عوامل مهم تغییر فضای كاری حاكم بر خزر دانست. 
سید عبدالجلیل رضوی رئیس هیئت مدیره شركت نفت خزر نیز ضمن تقدیر از زحمات سید صالح هندی افزود: حوزه خزر به لحاظ موقعیت ژئوپلیتیكی بسیار پراهمیت است و تعاملات هیئت مدیره شركت ملی نفت ایران و شركت نفت خزر مسیر توسعه فعالیت های اجرایی و توسعه ای را در خزر هموار خواهد نمود.
رضوی ضمن ابراز خرسندی از حضور مهندس هندی در هیئت مدیره شركت ملی نفت ایران، عضویت ایشان را به عنوان عضوی مطلع و آگاه نسبت به اهداف و برنامه های شركت نفت خزر بسیار مؤثر و مهم خواند. 
محسن دلاویز مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شركت نفت خزر نیز با اشاره به سوابق اجرایی مهندس هندی ایشان را از مدیران ارزشی كشور دانستند. 
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در شرکت نفت خزر، حمایت های اعضاء هیئت مدیره به خصوص نقش شخص مهندس هندی را در تحقق برنامه های تعریف شده پررنگ دانست و از زحمات وی تقدیر و تشكر نمود. 
مدیر عامل شركت نفت خزر افزود: با توجه به نگاه ویژه مقام عالی وزارت به حوزه خزر و پیگیری های ایشان، موضوع انجام مذاكرات بین المللی با شركت های صاحب نام و جذب فرصت های سرمایه گذاری به صورت خاص در دستور كار این شركت قرار گرفته است و تا حصول نتایج لازم ادامه خواهد یافت. 
دلاویز بهره گیری از مدل قراردادی مشاركت در تولید در خزر را منبعث از مشورت های صورت گرفته با مقام عالی وزارت دانست و گفت: با توجه به پیچیدگی های عملیاتی و شرایط خاص خزر موضوع اکتشاف، توسعه و تولید در خزر از زوایای مختلف در دست بررسی و كارشناسی است. 
مدیر عامل و نایب رئیس هیئت مدیره شركت نفت خزر با آرزوی موفقیت برای رئیس جدید هیئت مدیره افزود: در حال حاضر با توجه به تغییر رویكردها و پیگیری های انجام شده تمامی كاركنان شركت با عزمی راسخ و همسو با اهداف و برنامه های شركت برای دستیای به اهداف ترسیم شده با جدیت در تلاش هستند.
هرمز قلاوند دیگر عضو هیئت مدیره شركت نفت خزر نیز با اشاره به ظرفیت های موجود در این شركت به لحاظ دانش فنی متخصصان و كارشناسان و همچنین تجهیزات ویژه حفاری و ناوگان دریایی افزود: بسترهای لازم جهت تبدیل این شركت به یك شركت E&P واقعی در حوزه آب عمیق فراهم است و امید است با حمایت های همه جانبه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران این موضوع در آینده محقق گردد .
در پایان مهندس هندی طی مكاتبه ای با مدیرعامل شركت ملی نفت ایران و هیئت مدیره شركت ملی نفت ایران از اقدامات اصلاحی و صرفه جویی های انجام شده در شركت نفت خزر از محسن دلاویز تقدیر و تشكر نمود. 
از نكات حائز اهمیت در گزارش عملكرد ارائه شده، می توان به صرفه جویی های انجام شده به میزان 5.5 میلیون دلار، 24 میلیون یورو و 70 میلیارد راله طی این مدت اشاره نمود. 
 


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
0
0
خیلی جالبه بعد از این همه سال و چند سال از برجام گذشته تازه در حال بررسی هستند، الا 2 سال آقای دلاویز بررسی می کنه تا می خواد اجرا کنه، یکی دیگه میاد دوباره بررسی ها شروع میشه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: