تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۱۶
تعداد بازدید: ۱۴۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که همانند دیگر کشورها یک گارد واحد قدرتمند دریایی داشته باشیم، گفت: ایجاد گارد واحد دریایی در سند توسعه دریایی مطرح‌شده و تمامی نهادهای مرتبط با تشکیل آن موافقت کرده‌اند اما تا زمانی که این سند اجرایی نشود، مسئله گارد دریایی ابتر می‌ماند.
به گزارش مارین نیوز، معاون محیط دریایی سازمان محیط زیست در خصوص عدم وجود گارد ساحلی واحد در کشور گفت: هرچند بسیاری از مسائل مربوط به نظارت و پایش و امنیت درگرو ایجاد این گارد ساحلی است اما هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است.
پروین فرشچی اظهار داشت: در حال حاضر هر نهاد مرتبط با دریا، نیروی خاص حفاظتی خاص خودش را دارد.
فرشچی با تأکید بر اینکه به دنبال این هستیم که همانند دیگر کشورها یک گارد واحد قدرتمند دریایی داشته باشیم گفت: همه گاردهای ساحلی دنیا برای برقراری امنیت ایجادشده اما بعدها تجربیات نشان داد که گارد ساحلی کارکردهای دیگری نیز دارد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با اعلام این خبر که ایجاد گارد واحد دریایی در سند توسعه دریایی مطرح‌شده گفت: تمامی نهادهای مرتبط موافقت کرده‌اند که یک گارد واحد، تشکیل شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: تا زمانی که سند توسعه دریایی اجرایی نشود، مسئله گارد دریایی ابتر می‌ماند.
فرشچی با اشاره به اینکه باید برای اجرایی کردن سند توسعه دریایی تلاش کنیم، ابراز داشت: راه دیگر این است که با سازمان‌ها و نهادهایی که پیشنهاد ایجاد گارد ساحلی واحد را قبول کرده‌اند تفاهم‌نامه امضا شود.
معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست با اعلام این خبر که تا دو هفته آینده مراحل تفاهم‌نامه با نیروی دریایی ارتش و سازمان محیط زیست کلید خواهد خورد، اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه می‌توان به‌صورت مشترک از امکانات این دو نهاد استفاده کرد.
وی تصریح کرد: درنهایت برای اجرایی کردن گارد واحد ساحلی باید همه نهادهای دارای گارد،یک برنامه اجرایی مدونی را بنویسند.
فرشچی بابیان اینکه ایجاد گارد ساحلی برای اولین بار از سوی معاون دریایی سازمان محیط زیست  مطرح شد، یادآور شد: هیچ اقدام اجرایی در این زمینه تابه‌حال انجام‌نشده است.
وی با بیان اینکه ایجاد گارد ساحلی در تمامی مناطق دریایی جهان حتی در مناطقی که وسعت دریاها و سواحلشان بسیار کمتر از ایران است، یک امر عادی است، گفت: با شروع دولت دوازدهم و اجرای برنامه‌های پایه‌ریزی شده دولت یازدهم است، زمان این هست که ایجاد گارد ساحلی پیگیری شود.


منبع: فارس
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
خبر مسرت بخشی است. یک درخواست هم داشتم اگر ممکن است سند توسعه دریایی را در سایت منتشر کنید تا به اطلاع‌رسانی شود.باتشکر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: