تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۲۸
تعداد بازدید: ۱۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
مدیرعامل شرکت شناورسازی سازه کار بندر: پروسه ساخت شناور مجهز به سیستم رانش ASD با قدرت 5 هزار اسب بخار در کارخانه بحر گسترش هرمز، با هدف تأمین نیاز بازار داخلی آغاز شد و از مرحله طراحی تا ساخت کامل در حال انجام است.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل شرکت شناورسازی سازه کار بندر با اعلام این خبر، اظهار داشت: این شناورها، ازجمله شناورهای مورد استفاده در صنعت نفت به شمار می‌روند، که تا پیش ‌از این در خارج از کشور ساخته می‌شد و عمدتاً شرکت‌های داخلی اقدام به اجاره کردن آن‌ها می‌کردند.
حمید قاسمی زاده با اشاره به قابلیت‌های این شناور تصریح کرد: این شرکت از سال 93 با حمایت ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان دریایی، کار ساخت و صورت‌بندی و مشاوره شناورها را آغاز کرد و باانگیزه‌ رفع خلأ موجود، طرح شناورهای ASD را باهدف جلوگیری از افزایش اندازه‌ی شناورها و کاهش قدرت شناورهای چرخ پروانه‌ای و تأمین بازار نیازمند داخلی آغاز کرد.
این فعال حوزه فناوری با اشاره به دستاوردهای فناورانه این طرح صنعتی بیان کرد: ازجمله دستاوردهای فناورانه این پروژه، علاوه بر سیستم کنترل و ناوبری و تابلوها و تجهیزات برقی که پیش ‌از این در کشور کمتر مورد توجه بوده است می‌توان به سیستم رانش ASD اشاره کرد، که به‌کارگیری آن در دستگاه‌های داخلی شناور، از موتور گرفته تا گیربکس، در سطح کشور بسیار خاص و نوپا است، در بخش پروانه کشتی نیز نیازمند انتقال دانش مورد نیاز از خارج هستیم.
قاسمی زاده بابیان اینکه طراحی و ساخت این شناورها منحصر به یدک‌کش نیست، اضافه کرد: بقیه خانواده‌های شناورها ازجمله شناورهای خدماتی از سامانه‌ی ASD بهره‌مند می‌شوند، از این‌رو بازار متنوعی پیش روی خود دارد که خود حمایت‌های بیش‌تر از شرکت‌های دانش‌بنیان را بیش‌ از پیش می‌طلبد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: