تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۳۰
تعداد بازدید: ۱۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۸
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: بندر صیادی و گردشگری طیس در محدوده منطقه آزاد چابهار با 85 فروند قایق صیادی برای 300 نفر شغل ایجاد کرده است.
به گزارش مارین نیوز، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روستای طیس یکی از قدیمی ترین بنادر کشور محسوب می شود که اسکله آن برای استفاده شناورهای صیادی در سال 1375 به بهره برداری رسیده است.
نورالله جهانتیغ افزود: جنس این اسکله سنگی- بتنی و وسعت حوضچه آن چهار هکتار و طول موج شکن آن 400 متر است.
وی بر رفع مشکلات این بندر صیادی و گردشگری در زمینه لایروبی اسکله و ساماندهی شناورهای صیادی، ساخت سایبان، خدمات رفاهی برای صیادان، برقرسانی و روشنایی آن تاکید کرد.
وی گفت: بیش از 900 فروند لنج صیادی و هزار و 400 قایق در محدوده آبهای ساحلی کنارک و چابهار فعالیت صید و صیادی می کنند و 23 هزار صیاد مشغول به کار هستند.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان ادامه داد: با تلاش صیادان و اقدامات پشتیبانی انجام شده این استان رتبه نخست کشور با 250 هزار تن صید را در سال گذشته (1395) کسب کرده است.
جهانتیغ تصریح کرد: سیستان و بلوچستان تامین کننده 70 درصد صید تن ماهیان کشور و صید بیش از 40 درصد کل کشور را دارد.
وی گفت: صید و صیادی بر اشتغال و درآمد مردم این منطقه تاثیر فراوانی دارد و افتتاح دفتر صیادی روستای ماهیگیری طیس در شهریور ماه جاری برای تسریع در انجام امور صیادان بدون نیاز به مراجعه آنان به اداره کل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: