تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۳۸
تعداد بازدید: ۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان با تشریح برخی از اقدامات این اداره کل در حوزه مسؤولیت های اجتماعی، گفت: 12 مجموعه آموزشی در دو شهرک مسکونی تحت پوشش فعال هستند که به جمعیتی بالغ بر یك هزار و 400 نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی، خدمات آموزشی ارایه می دهند.
به گزارش مارین نیوز، مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان به مناسبت شروع سال جدید تحصیلی و آغاز بهار دانش، اظهار داشت: همگان معتقدند که آموزش و پرورش به عنوان زیر بنای توسعه همه جانبه به صورت مستقیم درتحول و پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی کشورها نقش بسزایی ایفا می کند و برای سازندگی هر جامعه راهی مناسب تر از توجه ویژه به مقوله مهم تعلیم و تربیت وجود ندارد.
اله مراد عفیفی پور در ادامه به منزلت و جایگاه کسب علم و دانش در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ارزش آموختن و یادگیری حکمت و دانش در قرآن کریم به گونه ای است که خداوند متعال به قلم سوگند یاد می کند. 
عفیفی پور بر لزوم مشارکت تمامی بنگاه های اقتصادی با وزارت آموزش و پرورش در قالب مسئولیت های اجتماعی تاکید داشت و اظهار كرد: آنچه بدیهی است اختصاص بخشی از هزینه های حاصله از درآمد بنگاهای اقتصادی، ضمن انجام تعهدات مبتنی بر مسؤولیت ها و تکالیف اجتماعی، بسترساز توسعه شتابان و ترسیم کننده افق های روشنی پیرامون مباحث آموزشی خواهد بود.


این مقام مسؤول به سر فصل برنامه های مهم حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان برای نیل به غنای علمی وآموزشی در راستای الزامات قانونی و مسؤولیت های اجتماعی اشاره کرد و افزود: اداره كل بنادر و دریانوردی در راستای تحقق مسؤولیت های اجتماعی خود و اعتلای نظام آموزشی در بندرعباس به بازسازی و نوسازی مدارس مستقر در شهرك های مسكونی با هدف بهره مندی جامعه محلی مجاور و همسایه این شهرک ها از خدمات آموزشی، اقدامات قابل توجهی را به انجام رسانده است.
وی با اشاره به اینكه 12 مجموعه آموزشی از پیش دبستانی تا پایه متوسطه دوم در دو شهرك مسكونی شهید رجایی و باهنر دایر هستند، گفت: بیش از یك هزار و 400 نفر دانش آموز با خدمات رسانی 160 كادر آموزشی در این مجموعه ها حضور دارند كه 6 باب آن مربوط به مدراس غیر دولتی، 2 باب مدرسه هیات امنایی و 4 واحد دیگر به صورت دولتی اداره می شوند.
مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: تمامی مسایل مربوط به تعمیر و نگهداری تاسیسات، پاكسازی، فضای سبز، تجهیز و امكانات آموزشی مدارس این شهرك ها بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان است و معاونت دریایی این اداره كل در قالب مرکز آموزش بعنوان متولی امر به كلیه  مباحث آموزشی نظارت مستقیم دارد.
عفیفی پور تصریح کرد: همچنین از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل بنادر و دریانوردی، راه اندازی رشته دریانوردی با مشارکت آموزش و پرورش استان هرمزگان در هنرستان پرفسور حسابی بندرعباس در راستای آشنایی هر چه بیشتر نسل جدید با فرهنگ دریایی و جذب دانش آموزان ساحل نشین برای تحصیل در رشته های مرتبط با صنعت حمل و نقل دریایی، طی یکسال اخیر بوده است.
وی با بیان اینكه ارتقاء سطح کیفی آموزش در مدارس یك امر ضروری و جزو مسؤولیت های اجتماعی تعریف شده برای مجموعه بنادر و دریانوردی است، خاطرنشان کرد: برای ارتقاء فرهنگ آموزش در مدارس شهرك های مسكونی شهید رجایی و باهنر از هیچ كوششی فروگذار نخواهیم كرد.
مدیر كل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان تصریح کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان به منظور افزایش كیفیت آموزش در مدارس تحت پوشش خود، در كنار فراهم آوری امكانات سخت افزاری در سال گذشته، مدل تعالی مدارس را نیز با كمك یك تیم دانشگاهی مجرب پیاده سازی کرده است. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: