تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۵۳
تعداد بازدید: ۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
پس از یک ماه و نیم تلاش متخصصان بومی و ایرانی یکی دیگر از شناورهای آسیب دیده از جنگ تحمیلی از اعماق رودخانه اروند خارج شد.
به گزارش مارین نیوز، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اعلام این خبر گفت: این مغروقه که یک یدک کش با 35 متر طول، 8 متر عرض و 5/3 متر ارتفاع است، با دانشی فنی که حالا در اختیار متخصصان بومی و ایرانی است از مقابل کشتی سازی اروندان 2 واقع در اروندرود خارج سازی شد و به ساحل رسید.
به گفته عادل دریس خارج سازی این مغروقه که یکی از مغروقه های نیمه سخت اروند رود به شمار می آید به مدت یک ماه و نیم به طول انجامید.


مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه این مغروقه نوزدهمین مغروقه از عملیات پروژه خارج سازی 39 فروند مغروقه اروند رود محسوب می شود افزود: عملیات خارج سازی این پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۲۵ میلیارد ریال از شهریور ماه سال گذشته آغاز شد.
دریس یادآور شد: از سال 72 تاکنون 181 فروند مغروقه از رودخانه های اروند و کارون خارج سازی شده که شامل 56 فروند مغروفه از اروند رود و 125 فروند مغروقه از کارون است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر مراحل عملیات خارج سازی مغروقه ها را  ساید اسکن و شناسایی موقعیت مغروقه، عملیات غواصی، گل شویی، لایروبی محدوده اطراف مغروقه و برشکاری زیر آب در صورت نیاز، بیرون کشیدن لاشه مغروقه از آب و حمل آن تا محل نگهداری در بندرخرمشهر عنوان کرد.
دریس با بیان اینکه خارج سازی مغروقه های اروندرود یک امر حیاتی در جهت ارتقای ایمنی تردد شناورها در این رودخانه است افزود: شناورسازی مغروقه ها در اروند رود مقدمه لایروبی آن محسوب می شود که این مسئله از سوی وزارت امورخارجه و سازمان بنادر و دریانوردی با طرف عراقی در دست پیگیری است. 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: