تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۵۸
تعداد بازدید: ۱۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۶
مدیرعامل کشتی سازی اروندان از مذاکره با شرکت نفت فلات قاره برای تولید شناورهای خدمات رسان در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر شناورهای خدمات رسان از طریق اجاره های ۲ ساله از طریق شرکت های خارجی برای سکوهای نفتی تامین می شود.
به گزارش مارین نیوز، مدیرعامل کشتی سازی اروندان در گفت وگو تسنیم با اشاره به این که بهره برداری از سکوهای نفتی بیشتر بر عهده شرکت نفت فلات قاره است، اظهار کرد: مدیرعامل این شرکت از یکی دو سال قبل یک کار خوب را انجام داد و آن این که وی به دنبال بهره گیری از شناورهای خدمات رسان به سکوهای نفتی از شرکت های داخلی به جای اجاره از شرکت های خارجی بوده است.
حسین قربانی با یادآوری این که اکثر این شناورها در قالب قراردادهای دو ساله اجاره از شرکت های خارجی تامین می شود،  افزود: در مذاکراتی که با نفت فلات قاره داشتیم، پیشنهادی به این شرکت ارائه دادیم مبنی بر این که در راستای اقتصاد مقاومتی، بخشی از شناورهای مورد نیاز در کشور تولید شود.
وی با اشاره به این که برای این کار سرمایه گذار ایرانی نیز وجود دارد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در این راستا با یک بانک اتریشی نیز مذاکراتی را انجام خواهیم داد.
قربانی در پاسخ به این پرسش که قرار است در این پروژه چه اتفاقی بیفتد، گفت:  قرار است که شرکت فلات قاره به جای اجاره 2 ساله شناورهای خارجی، در راستای اقتصاد مقاومتی از شناورهای ساخت داخل با امضای قراردادهای 5 ساله اجاره استفاده کند.
وی ادامه داد: در این صورت، سرمایه گذاری برای ساخت شناورهای خدمات رسان توجیه اقتصادی دارد. الان سرمایه گذاران می گویند این طرح بسیار خوب است به شرطی که قراردادهای اجاره 5 ساله باشد.
مدیرعامل اروندان بیان کرد: یکسال و نیم زمان برای ساخت شناور نیاز است و با طی پروسه تحویل تقریبا دو سال تمام می شود. در این صورت سرمایه گذاری توجیه ندارد اما در صورت امضای قراداد اجاره 5 ساله ، از محل دریافت اجاره شناور برگشت سرمایه انجام می شود، ضمن آن که تولید داخل نیز جان می گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: