تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۴۵۹
تعداد بازدید: ۱۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
فرمانده نیروی دریایی ارتش از نصب سیستم راداری کنترل آتش سطحی و هوایی «ثامن» بر روی ناو‌های موشک‌انداز خبر داد.
به گزارش مارین نیوز، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص پروژه «ثامن» اظهار داشت: پروژه «ثامن» سیستم راداری کنترل آتش سطحی و هوایی ناو‌های موشک‌انداز و کلاس جماران است.
امیر دریادار حبیب اله سیاری  افزود: این سامانه قابلیت رهگیری همزمان پنج هدف دریایی و یک هدف هوایی دارد و قادر است با دریافت اطلاعات اهداف سلاح متناسب با نوع هدف را انتخاب و به سمت آن اجرای آتش کند.
امیر سیاری خاطرنشان کرد: این پروژه را به صورت مرحله به مرحله پیش برده‌ایم و مرحله آخر آن هم به پایان رسیده و بر روی ناو‌ها و ناوچه‌های موشک‌انداز نیز نصب شده است.
فرمانده نداجا با بیان اینکه پروژه ثامن مورد آزمایش عملیاتی نیز قرار گرفته و تصمیم گیری های آن بر مبنای اطلاعات و داده‌ها است، گفت: این سامانه با توجه به نوع تسلیحات موشکی بهینه سازی شده‌ای که تحت کنترل دارد از قابلیت‌های پدافندی و آفندی قابل توجهی برخوردار است. همچنین با توجه به این که قابلیت اتصال به سونار را نیز دارد، قادر است زیرسطحی‌های متخاصم را نیز شناسایی و منهدم کند.

گفتنی است، صفر تا صد این پروژه که قرار است در حفاظت و صیانت از مرزهای ما ایفای نقش کند، برای نخستین بار سال گذشته توسط دانشمندان و متخصصان داخلی طراحی و ساخته شد. 


منبع: میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: